MODELBEOORDELING:
Het secundaire laag dat in de occlusie ontstaat blijft een aandachtspunt. HL12 laat het laag zuidelijker trekken dan HL06 en EC00 en berekent noordelijker zelfs nog een laag, iets dat EC00 al eerder deed. De oostwaartse verplaatsing is in HL12 iets trager (verschil zo'n 30 mijl) en in deze run verlaat de occlusie het noordoosten later dan in HL06.
Aandachtspunten.
WIND:
HiRLAM volgen. Op de Noordzee ten Z van de lagedrukkern dinsdag overdag NW 7 Bft, aan de westzijde van het tweede secundaire laag komt HL12 met een kleinschalige en kortdurende 8 Bft.
BEWOLKING:
Dikke gelaagde frontale bewolking (stabiele opbouw). Basis dalend naar 1000-1500 vt. Met name in het W wordt ST aangemaakt en die verplaatst zich met de neerslag oostwaarts. In (natte) sneeuw beneden 500 vt. Dinsdag overdag convectieve bewolking. Toppen rond FL200.
NEERSLAG:
Van het westen uit regen en natte sneeuw, in het midden en met name in de oostelijke helft ook droge sneeuw. In het oosten en noordoosten wordt veelal 3-5 cm berekend, op een enkele plek enkele cm meer. Voorafgaand aan het frontale systeem wordt in de grenslaag drogere lucht aangevoerd. NESO van HL06 laat het winterse signaal nu veel westelijker zien en het gebied met droge sneeuw is groter. In het westen gaat de natte sneeuw aan het einde van de avond al over in regen, in het midden van het land gebeurt dit halverwege de nacht en elders aan het einde van de nacht. Overdag een enkele regenbui.
19/12/2011 17.31 uur LT
Amai dat is dicht hierbij . Nu is het al wel meer sneeuw, maar er blijft niets van liggen zelfs niet op het gras of de auto's. | Gewijzigd: 19 december 2011, 18:35 uur, door samverhoeven
Klopt, op de daken hier toch al witjes, maar ik denk dat de "echte" sneeuw voor straks is
NEERSLAG:
Van het westen uit regen en natte sneeuw, in het midden en met name in de oostelijke helft ook droge sneeuw. In het oosten en noordoosten wordt veelal 3-5 cm berekend, op een enkele plek enkele cm meer. Voorafgaand aan het frontale systeem wordt in de grenslaag drogere lucht aangevoerd. NESO van HL06 laat het winterse signaal nu veel westelijker zien en het gebied met droge sneeuw is groter. In het westen gaat de natte sneeuw aan het einde van de avond al over in regen, in het midden van het land gebeurt dit halverwege de nacht en elders aan het einde van de nacht. Overdag een enkele regenbui.
19/12/2011 17.31 uur LT
Stuk positiever al zeg ik het zelf, meerder plaatsen hebben nu een betere kans.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
http://wetter.t-online.de/unwetterzentrale..._52508634/index
Ja 20 km Duitsland in zit je wel goed, net als met het onweer afgelopen zomer en daarvoor
nou weer genoeg geklaagd we krijgen nog wel wat wits voor de voeten maja dieper landinwaarts (over de grens)word het allemaal wat beter
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
nou weer genoeg geklaagd we krijgen nog wel wat wits voor de voeten maja dieper landinwaarts (over de grens)word het allemaal wat beter
ik zou zeggen rijd er naartoe,je woont er toch niet veraf