Ik hoop dat er vanaf januari een flinke weersomslag komt met veel sneeuw en vorst, maar die verrotte WC zal wel weer een tijdje aanhouden.
Vanaf maart natuurlijk weer oostelijke winden met zon en 5-10 gr.
Eerst vanavond nog even wat sneeuwpret. Denk dat het meerendeels ten oosten van pakweg Leeuwarden-Venlo zal gaan vallen.
Buienradar geeft daar ook voor het eerst gele vlekken in het neerslag beeld.
Kan dus prima kloppen met de natte sneeuw die daar door buienradar wordt waargenomen.
Ook in Drenthe is de temperatuur het afgelopen uur aan een flinke daling begonnen.
Het is ook hard donker geworden.
Yep, 1 graadje per uur, op Schouwen. maar hier blijft water uit de lucht vallen..de avondschemering is hier wel een dik half uur eerder begonnen.
dalende temperatuur
Waarin verschillen ze dan wel zo ?
Beiden meer lijntjes boven de +10 dan onder het vriespunt...
ik heb nog steeds goede hoop dat de winter begin januari invalt
Beiden meer lijntjes boven de +10 dan onder het vriespunt...
Wat probeer je hier nu mee uit te lokken? Elke simpel weldenkend persoon kan toch zien dat
de ene pluim totaal anders is dan die andere? Het is duidelijk te zien dat er opeens weer een
stuk meer leden voor kouder weer gaan, als je dit niet ziet snap ik persoonlijk wat je op een
weerforum doet?
Edit Marga:
Op dit forum is iedereen welkom, of je nu veel of weinig van het weer of van de weerkaarten snapt. Vragen staat vrij. Respect naar elkaar tonen staat niet vrij, dat is een vereiste! | Gewijzigd: 19 december 2011, 19:26 uur, door Marga
Ja maar als je kijkt naar de kaarten zie je dat het wat kouder wordt omdat er een hogedrukgebied pal boven Europa komt te liggen. Deze situatie ondersteunt vooral GFS. En omdat het december is, vrij helder wordt, zullen de temperaturen wat kouder worden. Maar op lange termijn zie je nergens transportkou op de kaarten wat voor een echte winterprik nodig is