Klopt, maar in de meeste gevallen is dit natte sneeuw. De hoogte van de wolk (omnibus... dacht ik) is hierin bepalend. In de zomer zijn dit de wolken die hagel opleveren.
Sneeuw komende uit een kou-front blijft eerder liggen.
Hmmm, ik heb liever aangereden sneeuw dan die troep die vanmorgen hier in Breukelen op de weg lag.
Dit is veel verradelijker omdat je het (bijna) niet ziet.
Tevens kun je met winterbanden beter over (aangereden) sneeuw rijden dan over ijs ( en dat lag vanmorgen hier op de wegen)
maar als je het kaartje van gfs ziet komt het niet uit het zuidwesten ook niet daarvoor
hopelijk zijn er voor het front vanavond nog opklaringen dan kan het goed afkoelen | Gewijzigd: 19 december 2011, 13:16 uur, door Jens
Edit Marga: knip
ja,maar hoeveel km verschil is het nou in dit land.
precies op de km kunnen ze het niet voorspellen.
dus het is mogelijk dat ik een vlokje of 2 zie bv. of 200 of 2000.
ik laat het weten!haha. | Gewijzigd: 19 december 2011, 15:33 uur, door Marga
precies op de km kunnen ze het niet voorspellen.
dus het is mogelijk dat ik een vlokje of 2 zie bv. of 200 of 2000.
ik laat het weten!haha.
Lol, that's the spirit!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
hangt er vanaf als het ergens in de lucht boven nul is wel, niet als het heel de weg naar beneden onder nul blijft
ja want de regel is toch bij -5 a -6 pas sneeuw (op 850 hpa)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Idd ziet er mooi uit dat kaartje. Maar wat zonde dat het niet blijft liggen
Eens kijken of er nog een beetje sneeuwgekte in Nederland aanwezig is!
De komende nacht trekt het neerslaggebied naar het oosten weg maar in de oostelijke regio’s kan het nog tot diep in de nacht sneeuwen. De minima lopen uiteen van dichtbij nul in het oosten tot rond 5 graden in het westen. Dinsdagochtend trekken enkele buien over ons land, gedurende de middag wordt de buienkans kleiner. De temperatuur loopt op naar rond 7 graden. De wind ruimt achter het front naar het westen tot noordwesten en is matig, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig en met name in het Waddengebied soms hard. Het aantrekken van de wind hangt samen met een lagedrukgebiedje dat langs het front ontstaat en in zuidoostelijke richting de Noordzee oversteekt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sneeuwjacht mogelijk | Gewijzigd: 19 december 2011, 13:43 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
We hebben er alleen weinig aan vrees ik. Volgens de radar tegen bedtijd pas sneeuw hier en vanaf 3 uur vannacht zou het dan overgaan in regen. Als we wakker worden is alles weggespoeld en hebben we niks gezien.
eerste kaartje neerslag voor vandaag
2de kaartje is kans op sneeuwval
en 3de kaartje actuele temperaturen
niks spannend in de namiddag, gewoon regen
je bedoelt spannend in de namiddag voor het oosten
je bedoelt spannend in de namiddag voor het oosten
weet het nog niet zo
in belgie zal de temperatuur pas stijgen rond middernacht
en kan er in de namiddag en avond nog (smeltende)sneeuw vallen
en in de ardennen valt alles gewoon als sneeuw.
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65239-Home.html