Jammer dat ik in westen woon =(
Hier was het vanochtend een graad of 1 onder nul. De wegen waren een ijsbaan!! Zalig als je met de fiets rijd, en gewoon iedereen tegen de grond ziet gaan terwijl ik wist dat ik rustig moest rijden ^^ bandjes wat platter gezeten en weg naar school hier liggen er nog wat ijsrestjes van de sneeuw van gisteravond.. Er was niet veel gevallen, maar het ligt er nog. Wel leuk dat er weer meer sneeuw dan verwacht op de kaarten staat!! Hopelijk krijgen we (wss een record december maand (warm)), en januari een record van koude en sneeuw (oke nee laat me maar verder dromen, maar de winter komt in januari, ik voel het gewoon, het kan niet anders.. De winter is nog zéér jong!
Er wordt inderdaad sneeuw aangegeven, maar deze wordt in 3 uur tijd alweer afgelost door een mooie (vies, jakkie bah) plensbui. Ik zag hem dus inderdaad al voorbijkomen... wekker zetten en rond een uur of 2 's nachts lantaarn staren
Levensgevaarlijk deze neerslag en uitermate verradelijk in de ochtend. Aanvriezende nattigheid en glibber glibber tegen een lantaarnpaal aan, zoals mijn collega vanmorgen.
Winter is in mijn ogen prachtig, maar dan wel:
a) In een stabiel H omgeving, zonnig, weinig wind en temps tot een graad of 8
In een constante aanvoer van neerslag uit het NW bij temperaturen onder 0, maar dan in de vakantie (ijzel en
aanvriezende nattigheid heeft dan minder invloed op de NL-economie
c) Onder invloed van een Oostenlijke stroming droge koude lucht, stralend zonnetje en temps ruim onder 0.
Deze natte prak die nu op de agenda staat is voor mij totaal niet welkom, guur en levensgevaarlijk.
Afgelopen nacht zijn de strooiploegen ook al begonnen met het verspillen van strooizout..
Moet nog maar zien of het westen daadwerkelijk regen gaat krijgen. Temperatuur daalde hier vannacht ook naar onder nul (was niet verwacht) terwijl ik maar 1 km hemelsbreed van zee af woon
dat is niet helemaal een correcte zin, echt een pak betekent veel en dan gebruik je niet de verkleiningsvorm
is hetzelfde als je zegt "groot huisje" klinkt ook een beetje gek
ontopic:
Ik ga er van niks uit vanavond, dan kan het altijd meevallen, tot nu toe in Assen nog geen echte sneeuwvlok gezien (een paar natte flatsen
we zullen het morgen zien Ik vertrouwde altijd wel redelijk op hun, maar de laatste dagen maken ze er wat betreft de voorspelling van Assen ook maar een zooitje van, zelfde geldt voor weatheronline | Gewijzigd: 19 december 2011, 12:45 uur, door Roan
ik denk dat het wel eens beter zou kunnen uitpakken dan verwacht want zoals jan al in de beginpost zei word er voor het front droge lucht aangevoerd
is hetzelfde als je zegt "groot huisje" klinkt ook een beetje gek
ontopic:
Ik ga er van niks uit vanavond, dan kan het altijd meevallen, tot nu toe in Assen nog geen echte sneeuwvlok gezien (een paar natte flatsen
we zullen het morgen zien Ik vertrouwde altijd wel redelijk op hun, maar de laatste dagen maken ze er wat betreft de voorspelling van Assen ook maar een zooitje van, zelfde geldt voor weatheronline
Volgens dit grafiekje zit je anders wel goed hoor :
Afgelopen nacht zijn de strooiploegen ook al begonnen met het verspillen van strooizout..
Beter strooizout verspillen dan een mensenleven lijkt me.
Er wordt inderdaad sneeuw aangegeven, maar deze wordt in 3 uur tijd alweer afgelost door een mooie (vies, jakkie bah) plensbui. Ik zag hem dus inderdaad al voorbijkomen... wekker zetten en rond een uur of 2 's nachts lantaarn staren
Inderdaad, wat deze mogelijke sneeuwpret betreft, zal het eerder gaan om ergens vannacht even vanuit het warme huisje leuk naar vallende vlokken te kijken en daarna weer rap het mandje in.
Nou heb daar anders flinke chaos gezien hoor!
Het is ook nooit goed...
| Gewijzigd: 19 december 2011, 12:51 uur, door Tyshane
Ik zal zo goed en zo kwaad als ik kan proberen uit te leggen hoe ik hier tegenaan kijk:
Sneeuw komt meestal in bui-vorm (kort). Dit als gevolg van een naderend koufront (N/W vanaf zee). Warmte fronten (uit ZW richting) leveren meestal een hele hoop regen op... de welbekende regenbui van 3 dagen lang, kenmerkend voor ons NL-klimaat
In het kouwfront is de temperatuur van de zee behoorlijk van invloed... Boven zee ligt de temp (in de winter) over het algemeen hoger dan in het binnenland. Uitstralende warmte van het water zijn hierdoor debet aan het ontbreken van de vorming van sneeuwvlokken. Boven land krijgen de druppels hier meer de kans voor. Natuurlijk geldt hier wel dat hoe langer het winter is, hoe meer de zee afkoelt, dus op den duur is er voor de kust ook hogere kans op sneeuw. Ook een constant aanhoudende aanvoer van NW koude zal hierdoor op den duur ook sneeuw op kunnen leveren.
Liggen we onder invloed van een warmtefront en de bijbehorende regen, dan stroomt er met de regen óók warmere lucht ons land in... gevolg is regen, regen, regen en kans op sneeuw is nihil.
Iemand een betere (aanvullingen) dan graag posten... leer ik ook iets bij.
met een warmtefront kan het ook enige tijd sneeuwen hoor
Ik woon hier en ik heb niks van chaos gemerkt of gehoord
Ja als je geen winter banden onder je auto hebt zoals veel Nederlanders hier ja dan heb je wel eens een probleem. | Gewijzigd: 19 december 2011, 12:57 uur, door Eifel
https://sites.google.com/site/johannsmeteou...neeuwvalgrens-1 | Gewijzigd: 19 december 2011, 13:03 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
bedankt voor de uitleg.
kans is nihil op sneeuw bij mij,maar je weet het nooit.
hoe dan ook,het word toch weer weg geregend de uren erna.ook in het oosten(haha;)
dus we hebben er allemaal geen zak aan.
geef mij maar die goeie ouwe tijd van precies een jaar terug. DAAR hebben we wat aan.
niet dit sneeuw-regen kwakkelgedoe.
maar ik ben benieuwd hoe het precies in het gehele land gaat verlopen vanavond/vannacht.interessant.
@tyshane: kijk,nu heb jij ook weer wat geleerd van zijn uitleg;) | Gewijzigd: 19 december 2011, 15:32 uur, door Marga
Netjes, voor zolang het blijft liggen.
Beter dan niets zeg ik maar.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Hoeft niet per definitie, kan best noordwestelijk lucht zijn die kort daarvoor uit het zuidwesten kwam door een zigzaggende beweging.....
sneeuw die wordt aangereden is ook gevaarlijk hoor Jan. Qua veiligheid gewoon overslaan die winter..
Dat is nou zo fijn van dit forum!
Beter dan niets zeg ik maar.
Het plaatje geeft de totale (verzamelde) sneeuw aan, het blijft dus eventjes liggen. Beter dan niets idd.
wrijf het nog even in;)
Moest even kijken waar Amstelveen nou ook weer lag, maar uh, lastig voor je.
| Gewijzigd: 19 december 2011, 13:11 uur, door Tyshane