Aangezien er weinig tijd is, toch maar een nieuw topic. Ik pak de Guidance van het KNMI met daarbij horend de neerslagsoortkaart van Hirlam. Het ziet er op het oog goed uit en in grote delen van het land kan het wit gaan worden!
Een noordwestelijke stroming voert polaire lucht aan. Overdag passeert een rug van hogedruk. Vervolgens nadert van het westen uit een frontaal systeem. De occlusie bereikt laat in de avond de westkust, ervoor uit ligt een oud warmtefront. Een secundaire lagedrukkern trekt dinsdag overdag over de Duitse Bocht zuidoostwaarts.
Overdag nog enkele lichte buien vooral aan de kust (afnemende onstabiliteitsdiepte), convergentie vanuit het Nauw van Calais. Tegen de avond van het westen uit regen. In de oostelijke helft enige tijd overgaand in (natte) sneeuw. Voorafgaand aan het frontale systeem wordt in de grenslaag drogere lucht aangevoerd. Dit is duidelijk uit de progtemps en NESO. De EC18 Uitvoer laat duidelijk minder sneeuw zien, alleen significante hoeveelheden dinsdag tussen 0 en 3 UTC in het oosten. In het oosten kan het tijdelijk wit worden. De Hir00 Uitvoer laat een duidelijk grotere sneeuwfractie zien dan de vorige Uitvoer. Iets om in de gaten te houden. Rond 04 UTC moet de sneeuw in het oosten overgegaan zijn in regen. | Gewijzigd: 15 november 2012, 22:01 uur, door Ben47
Wil je sneeuw of wil je sneeuw...
Hier is het droog op het moment, ca +2 gr.
Wel vreemd, vanacht rond 24.00 autoruiten helemaal bevroren, vanochtend geen spoortje vorst meer te bekennen. | Gewijzigd: 19 december 2011, 08:12 uur, door Der Rudi
Hier is het doorg op het moment, ca +2 gr.
Wel vreemd, vanacht rond 24.00 autoruiten helemaal bevroren, vanochtend geen spoortje vorst meer te bekennen.
Dat is gek, onze autoruiten zijn wel bevroren, en dat dan pal aan de kust...
ja me too,
ongelofelijk dat we het is ons hoofd haalden om in het westen te gaan wonen.
kansloos zijn we hier in vergelijking met dat oosten.
baal ervan.frustrerend as ik naar dat kaartje van Jan kijk.
maar hopelijk krijgen we net als vorig jaar alsnog een sneeuwdump in de komende maanden.
fingers crossed! | Gewijzigd: 19 december 2011, 08:33 uur, door visser
ongelofelijk dat we het is ons hoofd haalden om in het westen te gaan wonen.
kansloos zijn we hier in vergelijking met dat oosten.
baal ervan.frustrerend as ik naar dat kaartje van Jan kijk.
maar hopelijk krijgen we net als vorig jaar alsnog een sneeuwdump in de komende maanden.
fingers crossed!
Soms zit het mee, soms zit het tegen..... Maar niet getreurd, de winter duurt nog tot 1 maart....
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
je hebt er helemaal geen profijt van dan.
Ik snap dat dit wel belangerijk is voor mensen die de weg opmoeten, maar voor sneeuwliefhebbers is het helemaal niet boeiend.
Sorry maar zo zie ik het.
Ik geloof niet dat het nu zo boeiend is allemaal vandaag, behalve voor die snachts wat willen sneeuwwandelen