mazzelaars XD ik zit te hopen op natte sneeuw maar zelfs dat niet | Gewijzigd: 17 december 2011, 23:21 uur, door nielslwder
Gezien de laatste kaarten van zowel GFS als EC (ECMWF) is de kans aanwezig dat wij maandag avond te maken gaan krijgen met sneeuwval.
Maandag avond komt er vanuit het westen een neerslaggebied opzetten, mogelijk gaat dit (gezien de koude bovenlucht) eerst gepaard met sneeuwval die later over gaat in regen omdat de warme lucht terrein wind. De temperatuur maandag overdag ligt rond de 2 graden in het binnenland en 7 in het uiterste Noordwesten, in de avond zakt de temperatuur tot rond het vriespunt en komt ook het neerslaggebied opzetten. De sneeuw die dan valt kan dan makkelijk ook enige tijd blijven liggen.
In de loop van de avond wind de warme lucht terrein en gaat de sneeuw over in regen. De temperatuur loop dan snel op tot gemiddeld 5 graden, aan de kust 10.
Neerslag vorm en temperatuur 18-21z
;) )
©Ramon Oost | Gewijzigd: 17 december 2011, 23:28 uur, door Ramon Oost
als de temperatuur dicht bij het vriespunt ligt echt wel hoor!
Vorig jaar met die spectaculaire koufront passage was de grond volledig verzopen en viel bij een temp van 0.5°C sneeuw die na een tijdje gewoon bleef liggen op het gras (dat echt verzopen was)!
Vorig jaar met die spectaculaire koufront passage was de grond volledig verzopen en viel bij een temp van 0.5°C sneeuw die na een tijdje gewoon bleef liggen op het gras (dat echt verzopen was)!
en op de wegen???
die herinner ik me nog al te goed! ik dacht, komt niks meer. wegen waren kletsnat en zo, vijf min later kijk ik weer... alles wit! was echt ongeloofelijk hoe hard het toen sneeuwde
Wegen weet ik niet zeker maar de oprit werd wel wit Uiteindelijk viel die avond nog een kleine 5cm!
En de daaropvolgende dagen tot bijna 15 cm
Nu zijn we al blij met een smeltende sneeuwvlok
wat is de link naar de nieuwe pluim?
http://www.onweer-online.nl/radars/pluim-grafieken/ | Gewijzigd: 18 december 2011, 00:28 uur, door Gilleeesss
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September