Citaat van landerVT, zaterdag 17 december 2011, 19:55 uur temperatuur daalt hier nu sterk en er is al smeltende sneeuw. Het zou me niet verbazen als er in Limburg sneeuw valt.
Ik hou je op hier op de hoogte
Edit Marga: berichten samengevoegd | Gewijzigd: 17 december 2011, 20:24 uur, door Marga
raar, hier is de temperatuur door die bui aan het stijgen en er valt regen...
Het huidig gemiddelde ligt maar liefst 2,6 graden boven het maandgemiddelde..
De resterende weken zullen dit hoge getal denk ik wel een stukje omlaag brengen maar december moet wel erg haar best doen wil ze niet te boek komen als te warm, sterker nog als ze niet haar best gaat doen komt ze in de top 10 van zachtste december maanden..
Even voor de gein gekeken hoe deze winters zich op het Hellman gebied gedragen hebben..
Toch 2 zeer koude winters..
overigens is dit de huidige hellman stand.. eeeh
Actuele stand winter 2011/2012: 0.0 (t/m 16 DECEMBER) | Gewijzigd: 17 december 2011, 20:54 uur, door Callie-P
Het huidig gemiddelde ligt maar liefst 2,6 graden boven het maandgemiddelde..
Ging het in november ook niet zo en viel het uiteindelijk niet reuze mee? Ik geloof dat ik deze grafieken ook vaak zag mbt november, maar dat deze ook de laatste 1.5 weken aardig gelijk getrokken weren. Kan zomaar zijn dat de laatste 1.5 week van december ook snel omlaag klappen (hoop doet leven...).
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Veel te warm voor droge sneeuw dus. | Gewijzigd: 17 december 2011, 20:21 uur, door vossejongk
gisteren was hier droge sneeuw hoor
Bron: L1
Marij Bouwers | Gewijzigd: 17 december 2011, 20:30 uur, door onno333
Klopt, ik denk ook dat dit gemiddelde omlaag gaat.. November is niet in de top 10 geëindigd maar was niet onder het gemiddelde ..
( November gemiddeld 6,7 graden November 2011 7,2 graden)
Echter als ik naar de kaarten kijk dan zal december gemiddeld zeker wel zakken.. maar om uit de top 10 te komen moet ze wel goed haar best doen want dat zie ik niet zo op de kaarten dat dat haar gaat lukken of misschien net an..... ( gok zelf dat december ergens in de 5+ graden beland) | Gewijzigd: 17 december 2011, 20:38 uur, door Callie-P
Tilburg helaas niet
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ben benieuwd knmi geeft weer alarm af voor zuid limburg tussen 9 uur vanavond en 9 uur morgen vroeg
met kans op natte sneeuw en hagel en sneeuw in het heuvelland