is er bij mijn ook kans op sneeuwval?
Niet ver van hier dan, er is zeker kans. Gisteren viel de sneeuw 20 km ten zuiden van Turnhout, vannacht kan het evengoed prijs zijn indien de temperatuur ver genoeg zakt, buien zullen er wel aankomen.
Ik weet me uit mijn jeugd nog wel te herinneren, dat het rond oudjaar dan pas altijd kouder werd (want leuk ijs uit watertonnen opblazen met kanonslagen) en met Carnaval (ben Brabo van origine) af en toe sneeuw (februari-maart) ik herinner me zelfs een Carnavalsoptocht in Breda die toen naar het voorjaar werd verplaatst ivm hevige sneeuwval! ik geef de winter nog lang niet op!
Heej, nog zo'n oude ervaringsdeskundige.....
Klopt helemaal wat je zegt. ook de relatie met carnaval. 't is jammer dat het KNMI een beetje gefixeerd is op kerst met het bijhouden van "witte kerst" (twee dagen aaneengesloten sneeuwdek" en "winterse kerst"( een niet gesloten sneeuwdek of maar 1 dag gesloten of anderszins koude temperaturen of winterse neerslag) maar ik heb ergens het idee dat het aantal "witte carnavals"of in ieder geval "winterse carnavals" wel een groter zou kunnen zijn dan witte of winterse kersten....
In ieder geval hebben we met carnaval betere muziek dan dat getingeltangel met kerst....
weerbericht RTL 2010
Helaas het weerbericht waarbij een goed vriend van me op zondagavond al is uitgegleden en zijn been gebroken heeft
http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php
Een snelweg met een spoorbaan ernaast op een dijk was veel beter geweest
edit:
Als je van sneeuw houdt ghéhé. | Gewijzigd: 17 december 2011, 17:48 uur, door Picobyte
Een snelweg met een spoorbaan ernaast op een dijk was veel beter geweest
edit:
Als je van sneeuw houdt ghéhé.
Wat heeft dat nu te maken met de winter,:D?
Omdat er dan nog nauwelijks instroom is van warm zeewater via het kanaal, waardoor het bij een noordwestenwind kouder zou zijn en zo dus makkelijker sneeuw zou kunnen vallen.
Oke, ik wacht op de volgende echte winterprik, (een sneeuwdump die 2weken blijftl iggen?:D
Lol, dat hadden we vorig jaar zelfs niet hier in het westen