( kaartje is leuk maar wel even zeggen waarom.. dat er een hogedrukgebied boven NL ligt kan iedereen zien)
( ik wil even uitlokken dat je je post onderbouwd)
Maar natuurlijk
Betekent rustig en vrij zacht weer, misschien s'nachts een graadje vorst. Maar gaat niet echt winterweer opleveren
Betekent rustig en vrij zacht weer, misschien s'nachts een graadje vorst. Maar gaat niet echt winterweer opleveren
klopt.. maar er is een kleine nuance en dat vind ik zelf wel leuk van deze run.
De kern van dit hoog zwabbert over Europa heen op een bepaald moment blijft de kern even dusdanig noordelijk dat wij een oostenwind krijgen.. met als gevolg kouder weer..
Maar het gaat inderdaad rustiger worden.. Dit hoog blokkeert elke depressie onze richting op en zal voor rustig weer zorgen, en als ze zich een beetje goed positioneert dan zou het zomaar kunnen dat ze nog voor winterweer gaat zorgen ook... ( lees vorst, geen sneeuw)
Maar goed het is zeer lange termijn dus is leuk voor de analyse maar de waarheid zal wel weer heel anders worden..
Waar we denk ik wel vanuit kunnen gaan is dat kerst zacht gaat worden en daarna gaan we richting normalere temperaturen...brrr horror voor de winterliefhebber
Met dit hoog zou het dus niet wisselvallig worden... | Gewijzigd: 17 december 2011, 12:46 uur, door Callie-P
Echter volgens Jan krijgen we vanaf komende avond /nacht een flinke opleving van neerslag
"Vannacht neemt de kans op winterse buien flink toe, met uitzondering van het noordwestelijk deel van het land. De winterse buien gaan gepaard met hagel, (natte) sneeuw en mogelijk ook een klap onweer. Het verkeer moet rekening houden met gladheid! De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 0 graden in het oosten tot zo'n 3 graden in het westen van het land"
Toch mogelijk een sneeuwverrassing met een wit landschap?
Ten westen van Ijsland zit een storing ... en bij de Noorse kust ...stroming is NW-N
@KNMI
NEERSLAG:
Signaal in de Hir Uitvoer is realistisch. Vooral vanavond georganiseerde convectie (trog), wat dieper landinwaarts met kans op wat natte sneeuw, significante gladheid hierdoor is eigenlijk nauwelijks te verwachten. Zondag grotere kans op winterse neerslag (natte sneeuw en korrelhagel), lagere natteboltemp, zondagavond weer afnemende kans. Vooral in de kustgebieden kans op onweer, temperatuurverschil van meer dan 40 graden tussen 500 hPa en het oppervlak. Bij de troggen zal de kans wat groter zijn dan daar tussen in ivm grotere buienactiviteit. | Gewijzigd: 17 december 2011, 13:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
ach let maar op
met kerst is het lente, en met pasen sneeuw
weather without storms is no weather at all.
De kans zit er misschien nog best is dat je dat gaat meemaken dit jaar. Dit patroon kan nog maanden doorgaan.
Maargoed is lange termijn.
Ik vind deze kaart wel erg verschillen met de laatste kaart van wetter3.de, lijkt me sterk dat het in 3 dagen zoveel gaat veranderen
De LT is wel leuk idd om in de gaten te houden maar aangezien er steeds zoveel veranderd wordt het actuele soms niet meer gezien .. komende uren kan best wel leuk worden
Ik bedoel ook voor NL
Edit Marga: Berichten samengevoegd | Gewijzigd: 17 december 2011, 13:27 uur, door Marga
De eerste sneeuw van 2010 (29 november 15:25 reusel)
http://www.youtube.com/watch?v=FQCamtkqEnY
Dat was een mooie winter