Van het onderstaande plaatje worden wij niet blij als Nederlanders aangezien onze temperaturen meestal hoger zullen liggen dan de temperaturen in Duitsland.
Opmerkelijk is wel dat ondanks dit plaatje Donnerwetter in de titel zegt dat het een koude winter wordt, maar verderop in de tekst zeggen ze dat het een winter wordt die net onder een gemiddelde winter valt.
hmmm lijkt ernstig op indekken want dit komt niet overeen met hun plaatje, het hele verhaal rammelt aan alle kanten... ( lijkt mij namelijk op een zachte winter volgens dat plaatje)
Maak zelf je keuze, ik heb zo mijn mening hierover..maar het geeft wel aardig aan hoe waardeloos deze lange termijn verwachtingen zijn..
source: http://www.donnerwetter.de/news/langfrist....ow&id=15814
overigens dit is wel weer apart..
De huidige temperatuur ontwikkeling hier.. beetje omgekeerde wereld.. wordt warmer naarmate we de nacht in gaan..
| Gewijzigd: 17 december 2011, 01:00 uur, door Callie-P
(ON TOPIC)
Geen sneeuw val nu meer hier.
De huidige temperatuur ontwikkeling hier.. beetje omgekeerde wereld.. wordt warmer naarmate we de nacht in gaan..
Kan mij niet voorstellen dat jou dat verbaast met jouw kennis van het weer...
Haha Zwoof! Nu nog een dik pak sneeuw en een smiley met "ik wil Mummelman" ROFL!
Hehe! Maar mummelmann is niet zo moeilijk aan te komen als sneeuw. Mummelmann kan je elke dag verkrijgen als je wilt. Sneeuw krijgen is in die vergelijking een zeldzaamheid.
Ik denk trouwens dat ik mijn ingevulde hellmann getallen bij weerplaza ook maar eens ga aanpassen voor januari anders kom ik met het totaal verwachte wel erg hoog uit voor deze winter. (300 +) haha! Ik had voor december 80 punten opgegeven en januari heb ik ook hoog met 120 punten opgegeven. De pluim laat voor begin januari nog niets zien wat er op wijst dat die punten gehaald gaan worden. Hoewel... Je weet maar nooit.
Staat Johann zijn verwachting betreffende polar vortex etc nog of kunnen we dat opgeven?
Edit Marga:
Nieuws heb ik ook in nieuwsgedeelte geplaatst.
Dank hiervoor
Edit Me: Graag gedaan | Gewijzigd: 17 december 2011, 11:00 uur, door Bornin7ty2
Voor zover ik weet hier geen winerse neerslag geweest,maar ik kreeg wel waarschuwing op mijn auto-thermometertje voor glad wegdek, dat doet ie onder de 3 graden, dus plaatselijk vorst aan de grond+veel water= ijsbaan...
De kaarten van 00z die ik net even heb doorgelopen op de Wetterzentrale, laten continu beweging zien..geen stabiel weer, dus het is momenteel volop Herfst!
Ik weet me uit mijn jeugd nog wel te herinneren, dat het rond oudjaar dan pas altijd kouder werd (want leuk ijs uit watertonnen opblazen met kanonslagen) en met Carnaval (ben Brabo van origine) af en toe sneeuw (februari-maart) ik herinner me zelfs een Carnavalsoptocht in Breda die toen naar het voorjaar werd verplaatst ivm hevige sneeuwval! ik geef de winter nog lang niet op!