Deels waar, maar je ziet overal dat de tendens toch warmer weer is. Want als het een kouder vervolg heeft dan is jou verhaaltje bij het gros van de forummers niet aan de orde want dan komt er kou. Mensen kunnen zich nu in deze barre tijden allemaal schijn scenario's ophouden maar het heeft geen zin. Ik zeg niet dat er geen winter meer komt, maar de komende tijd blijft dit huidige patroon gewoon verzekerd met af en toe wat golfjes. Nieuwe GFS is weer bezig dus je hoort me straks weer. | Gewijzigd: 16 december 2011, 17:56 uur, door Marga
Hier was er ook eerst een stijging maar nu al enkele uren dat de temperatuur daalt dit dankzij de constante neerslag denk ik. Nieuwe update al naar 2.4°C!
Blijkbaar zal het kloppen dat hier zeer natte sneeuw valt
Oktober is inmiddels alweer bijna voorbij, dus hierover kunnen we kort zijn... niets winters aan
November: Ik verwacht een "normale" november met temperaturen "normaal" voor de tijd van het jaar. Neerslag zal veelal regen zijn. Sneeuw verwacht ik ook niet echt.
December: Als bij November... normaal, naar het zachte toe. Nat, heel nat, zuidwestertje rond de kerstdagen (geen witte kerst dus).
Januari: Zal nog wat onstuimig beginnen, maar vanaf de 2e helft een hoog boven IJsland en een laag rond de Adriatische kust, waardoor zeer koude lucht vanuit Oost Europa ons landje in trekt. Neerslag zal het niet veel opleveren, maar wel een prachtig zonnige periode. Koude zal tot feb aanhouden. (max 0/-3 min -6/-10)
Februari: Winters!! Laag trekt richting Scandinavie en aanvoer vochtige koude lucht vanuit poolgebied/noordzee. Noord Nederland eerste week gebukt onder een laag sneeuw tot 25cm Westen zal hier minder last van hebben (max 5cm) het zuiden/oosten tot 15cm. NS weet niet wat er gebeurt en alle treinen gestremd (...niks nieuws dus) Neerslag zal in de 2e helft overgaan in natte/motsneeuw. Begin feb. max rond het vriespunt, min rond -5, eind feb toename van temp. max 0/10 (met wellicht al één dag een uitschieter naar +16C) min 2/-3
Maart: Begin zal normaal zijn voor de tijd van het jaar, nat. Medio nog een kleine koude periode met 's nachts matige vorst en overdag vlak boven 0. Eind maart zal de temperatuur oplopen tot max 9/14 en minima 0/4
Waarop ik dit baseer?? Al sla je me door, maar ik heb gewoon een voorgevoel.
Hihi
November [X] Check!
December [X] Voorlopig nog Check! (al was het zuidwestertje ietsje vroeger) en is Kerst nog een weekje ver weg.
Weest gerust menschen weest gerust, den Winter zal ontwaecken in den tweeden helft van Januari.
Editje: Voorspelling mensen, dus geen verwachting. En nu snel mijn glazen bol wegleggen | Gewijzigd: 16 december 2011, 17:19 uur, door Ossekop
Tja, als een avond vantevoren het weer niet goed te voorspellen is.. Zal er nu ook moeilijk gezegd kunnen worden wanneer het gaat sneeuwen
Ik kijk voor de huidige en komende dag dan ook lekker simpel naar die satelliet omdat die relevant weer toont zoals Johann dat noemde in een recente berichtgeving het is de uitwerking van complexe systemen in de bovenlucht.
De systemen zijn gemeten maar het loopt binnen 48 uur vooruit al alle kanten op bij ons momentele weertype.
Bovendien zou het goud zijn als er straks een dik pak sneeuw valt de komende dagen
Mijn zus wordt ook gek van mij... 'Daar is meneer stuifsneeuw weer zegt zij dan'
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
PS: Hij is al bijna 1 maand aan de gang. En hij houdt niet op.
| Gewijzigd: 16 december 2011, 18:02 uur, door Ricootje
er wordt niet gewaarschuwd, dus dan maar ene vanuit mij.
Het kan plaatselijk verradelijk glad zijn!
mijn broer is in limburg vanavond over een middendrempel gebotst en op de andere weghelft terecht gekomen doordat de auto zijn grip met het wegdek verloor! Een tegemoetkomende auto kon gelukkig tijdig stoppen!
Hier gebeurde het, van de invoegende strook op de uitvoegende strook! dit is wel een weg met bepaalde helling! maar toch in ieder geval, opgepast! het is koud buiten en die regen kan zomaar toch wat winters omlaag komen!
Ricootje: helemaal gelijk heb je! zolang die wc erin zit en er dus ook een azorenhoog op de kaarten staat komt er echt geen winter, hooguit een speldeprik zoals op een paar plaatsen in Nederland vandaag!
Groeten uit regenachtig Helmond waar de temperatuur de hele dag zo rond de 4-5 graden is geweest!
Frank
Helmond
Blijkbaar zal het kloppen dat hier zeer natte sneeuw valt
er komen nog wat leuke buien aan
Inderdaad ondertussen valt hier nog steeds natte sneeuw (heel nat maar toch zie je het nog net smelten op het terras)
Temperatuur is ongeveer 2.2°C iemand enig idee waarom deze niet meer wil zakken?
ik zie nog hevige buien aankomen op de buienradar zou het nog winters worden aan de belgishe kust?
PS:in het belgishe binnenland vanavond en vannacht gladde wegen door smeltende sneeuw of een tijdelijk sneeuwtapijt.