WATEROVERLAST ! Jawel, de toeganswegen naar Lier zijn afgesloten wegens wateroverlast. Aarschotsesteenweg en Berlaarsesteenweg. Blijkbaar gaat de toestand alleen maar verergeren want het blijft hier maar regenen.
wie o wie
Ik denk het niet. Zit zelf nu in Roermond en ook alleen maar regen. Dus ik denk dat ik straks ook geen wit tapijtje in Hoensbroek zie... Heb vanuit Eygelshoven (waar manlief werkt) ook nog geen berichten gehad dat het zou sneeuwen dus de kans is nihil tot niet aanwezig
wie o wie
Nee, noord en middenlimburg hebben ook geen enkel vlok gehad, wel bakken met water!
Sneeuw moeten we voorlopig maar ff afschrijven, gaat voorlopig ook echt niet gebeuren!
misschien ergens in jan-2012?
We zitten nu aan ongeveer 3.4°C terwijl er nog geen enkele keer echt harde neerslag is gevallen. De modellen berekenen voor de rest van de avond neerslag dus wie weet toch wat smeltende sneeuw hier....
Met nadruk op mogelijke, want hij komt er waarschijnlijk in de komende 2 weken niet! Echt elk lid geeft een zachte tot zeer zachte stroming mat maarliefst 13 graden volgende week. Zelfs de Alpen gaan helaas weer een dramatische periode tegemoet. Er moet minstens een enorme verschuiving gaan plaats vinden wil het nog gaan lukken in de komende tijd.
Nou ik weet het zo net nog niet,mogelijk komende uren nog wel wat winterse buien iig en dat geheel van lage druk tussen groenland via IJsland naar Scandinavië is aan het rollen als een tandwiel dat in de winter versnelling zit.
Ik zie kans voor een dikke winter vinger
Waar onzeker? Elke geeft hetzelfde beeld. Warmte en alles behalve winter. Pluim is ook eentonig. Allemaal rond de 5 graden en veel regen. 1 lijntje gaat voor een ijsperiode
Ik zeg niet dat het winter wordt maar 13°C lijkt mij overdreven, de WC houdt waarschijnlijk gewoon aan met regen;
Computers hebben simpelweg te kort rekenkracht en een nog veel groter te kort aan meetpunten die het actuele weer opmeten om meer dan twee dagen accuraat te kunnen voorzien.
Metingen op hoogte waar de belangrijke weersituaties zich voordoen zijn enkel weggelegd voor weerballonnen en een aantal vliegtuigen dat weermetingen doorgeeft.
En het echt hoge/interessante weer dat zit boven de vlieghoogte van airliners dus daarvoor zijn slechts de meetpunten van weerballonnen en enkele hoogvliegers van NASA/ESA en militairen beschikbaar.
Zolang heel de atmosfeer niet op alle hoogtes zo fijnmazig wordt gemeten zoals aan de grond momenteel een feit is blijven er op meer dan twee dagen vooruit nog zat mogelijke verrassingen komen.
Voorlopig zie ik in de onderste kilometers genoeg relatief zware en koude lucht een poging doen onze kant uit te komen.
Die witte kerst zou iig voor een dag wel eens uit kunnen komen in sommige delen van ons land.
Voor mij is een witte kerst overigens sneeuw op kerstavond en/of eerste kerstdag.
De laatste temp update bij drongen gaf 2.6°C aan!
temp in noord limburg blijft stijgen na een daling (2,6 graden) naar ruim 4?