henri gent, ja komt naar belgie de wind komt van nw. | Gewijzigd: 16 december 2011, 11:27 uur, door kat
Das dan weer lkkr zeg... Jammer!
er kan zomaar een ommekeer komen over een week. ik noem maar wat.
Het lijkt nu alsof het gebied ongeveer de pijl volgt als ik bij buienradar kijk. Maar dat zie ik, mogelijk iets meer zuiderlijker maar het lijkt richting het oosten te gaan. | Gewijzigd: 16 december 2011, 11:26 uur, door Cdtj3
het is en "krulen" over NL
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/neerslag/3/
Dat zijn er nog 18 te veel
De kansen dat ik op Tweede Kerstdag op het kanaal kan gaan schaatsen verdampen net zo snel als sneeuw in Nederland anno 2011
Moeder natuur heeft vanacht helaas bijna nergens de juiste ingredienten gebruikt. Better luck next time of misschien zo al
Nee, draait in, alleen het onderste stukje komt misschien nog over Belgie.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
asjeblieft zeg, ik kan het hier horen.....
Bij "harde stukjes" die mee komen denk ik eerder aan de voorgaande avond
uit de weg.....
Kijk, da's nou het soort optimisme waar ik vrolijk van wordt....
Het is gewoon Nederlands winterweer (op het oosten (ongewoon Nederlands winterweer) en Zuid-Limburg (durf het bijna niet te zeggen, bijna zomers ) , temperatuur zelfs iets onder gemiddeld, dus meer winiter dan gemiddeld.
source: www.knmi.nl
vrijdag 16 tot en met donderdag 22 december 2011
Vandaag en morgen: Perioden met regen, in het oosten eerst natte sneeuw. Zaterdag enkele buien
Het is overwegend bewolkt en er valt regen, in het oosten ook eerst natte sneeuw. De temperatuur loopt uiteen van 5 graden langs de kust tot 10 graden in het zuidoosten. In het oosten in de natte sneeuw ligt het kwik enkele graden lager. Vanmiddag wordt het van het westen uit geleidelijk wat droger, al vallen verspreid nog wel enkele buien. Dit zijn hoofdzakelijk regenbuien.
De wind uit noordoostelijke richtingen is matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig tot hard 6 a 7 Bft. In Zuid-Limburg staat eerst een krachtige zuidwestelijke wind met kans op windstoten rond 80 km/u. Vanmiddag draait de wind naar noordwest en trekt aan zee wat verder aan naar hard tot stormachtig met in Zeeland ook kans op windstoten.
Vanavond en komende nacht zijn er langs de kust en in het zuiden nog enkele buien. De minimumtemperaturen lopen uiteen van 2 graden in het oosten tot 6 graden op de Waddeneilanden. De wind is noordwestelijk, matig, aan de kust (vrij) krachtig en in het Waddengebied hard.
Zaterdag overdag is er van tijd tot tijd een bui, waarbij onweer en hagel niet uitgesloten zijn. In de middag wordt het zo'n 6 graden, maar 's avonds koelt het landinwaarts al snel af naar 1 graad. De wind is noordwest en matig, kracht 3 tot 4, aan de kust vrij krachtig tot krachtig, 5-6 Bft, in het Waddengebied eerst nog hard 6 Bft.
Vooruitzichten
Eerst wisselend bewolkt met vooral aan de kust nog een enkele winterse bui. 's Nachts landinwaarts op veel plaatsen lichte vorst. Vanaf dinsdag zacht en wisselvallig.
Ook is het KNMI nu ook conservatiever in haar waarschuwing.
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Vel temperaturen stijgen alweer (Gilze-Rijen, Twente, Arnhem, Heino0
Nog meer naar het noorden lijkt het even hetzelfde te blijven (nieuw beerta, groningen) maar opvallend is Maastricht, van 11.3 om 9 uur naar 4.4 nu!