Blijft niet liggen, maar het is een begin van hopelijk een mooie winter...
Dan is het wederom niet ver weg. Eerst Nijmegen, nu Ede, maar wij blijven tot op heden achter.
Temperatuur in Arnhem maakt(e) een flinke duikeling vanmorgen. Huidig 0.8°c:
:D | Gewijzigd: 16 december 2011, 09:07 uur, door Marga
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
En het is al eerder gemeld, de kans op een witte kerst is zowiezo statistisch gezien erg klein, we hebben de afgelopen twee jaar erg veel mazzel gehad door het erg vroege winterweer en dat is (uit mijn hoofd) pas twee keer eerder gebeurd sinds 1900, er blijft natuurlijk altijd de hoop en dat is maar goed ook, levert voor mij al 80% van alle weerpret op!!!!
Ik zie wat het probleem is. Ik ben vannacht totaal vergeten het volgende neer te zetten voor de kerstman:
Daarom ga ik een tweede poging doen en nu met melk en koekjes erbij!
Mijn verlanglijstje voor de kerstman (voor de Sint ben ik al te laat)
1. Respectvol omgaan met elkaar op het forum.
Geen gekat, geen afzeiken en geen beschuldigende vingertjes.
2. Berichten, die goed gelezen worden, ipv gelezen wat men wil lezen.
3. Positiviteit, want voor negativiteit is hier geen plaats.
(Daarmee bedoel ik niet negatief over de kaarten, maar negativiteit naar elkaar toe).
4. Een bezem, die niet binnen een uur stuk is.
5. Een goede nachtrust, zonder te hoeven woelen en draaien over wat ik de volgende morgen weer aantref op het forum.
6. Plaatjes, die tijdens een quote wel uit de tekst worden gehaald.
7. Werkende "Edit" knoppen, ter vervanging van mijn versleten: "Voeg berichten samen" knop.
en dan voeg ik er nog even aan toe
8. Geen klaagzang, maar alleen vrolijk kerstgezang.
"Bah het is alleen maar regen....Er stond toch dat we sneeuw zouden krijgen... weer niets.....Jeetje wat zijn mensen aan het klagen (dus klagen over het geklaag is ook geklaag)".. Het zijn maar een paar vlokken, altijd hetzelfde hier......enz enz enz" Mag wat mij betreft vervangen worden door een vrolijke kerstdeun.
Maar vooral: Een gezellig forum en een even gezellige chat.
Wat nu absoluut niet de bedoeling is, is dat er gereageerd gaat worden op deze post. Neem het ter kennisgeving aan en doe er je voordeel mee en draag jouw eigen steentje bij aan de gezelligheid op het forum!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Na een maand waarin we al veel mooie voorspellingen hebben gezien, maar er nog niets van is uitgekomen, moeten we nu blij zijn met veel regen waar wat natte sneeuw tussen zit?? Kom nou zeg...
Zoiets heet kritisch zijn, en als je daar niet tegenkan, moet je eigenlijk niet op een discussieforum zitten...
Het is ook de reden dat ik weinig post op dit forum, ondanks ik hier vrijwel elke dag langskom, al jarenlang!
Vanaf nu laat ik dit topic voor wat het is en lees ik hier alleen nog maar mee.
umm, 't is wel een apart uitsteeksel van Nederland, en als je de geschiedenis in duikt, had het niet zo heel veel gescheeld of het zou nu inderdaad buitenland zijn....
Ik zal dadelijk mijn hotel in maastricht eens reserveren... voor die drie dagen in februari..
En met temperaturen boven de 10 graden zal er nooit spraken zijn van sneeuw.
Had er toch weer meer van verwacht!
Edit Marga: Heb je mijn bericht gelezen? Ik zal alvast beginnen met zingen: On the first day of christmas... | Gewijzigd: 16 december 2011, 09:44 uur, door Marga
Weerkaarten ECMWF en GFS zijn op korte en lange termijn volledig anti-winters.......
groeten,
Frank
Helmond