Zoals hij zojuist zei komende week een tijdelijke opleving van de temperatuur en daarna weer een geleidelijke daling...
Hopen dat het uitkomt
Als johan of jan iets zegt is het meestal juist, die kijken niet naar 1 run, maar naar 10 run's als ze dan iets gelijksaardigs blijven zien. Zeggen ze het.. Het is ook zo dat het moet!
Was me ook al op gevallen (volg het ook al een tijdje). Maar het is altijd goed/leuk om te zien dat dan vervolgens ook ondersteund wordt door externe gegevens.
Kunnen (waarschijnlijk) in ieder geval morgenochtend lantaarnpaalstaren plaatselijk
Citaat van Maxim1110, donderdag 15 december 2011, 15:44 uur Ik opgetogen, want ik lees berichten dat er in het noordwesten al weer enkele cm's gevallen zijn vandaag... Zit ik het topic van januari 2010 te lezen dat iemand hier net gelinkt had... -.-
Hahaha! Valt even tegen dan he!
(Sorry voor vorig bericht, ik had de quote niet goed gedaan)
Pssjjt, je kunt beter de edit knop gebruiken anders krijg je mot met Marga Die zwiept zo je posts eruit hoor, pas op
Zit ik het topic van januari 2010 te lezen dat iemand hier net gelinkt had... -.-
Hahaha, facepalm momentje.
Ik ben erg benieuwd waar morgen de sneeuw valt. De hirlam run ziet er goed uit voor mij in NO:)
Aandachtspunt is de storing van morgen. In vrijwel alle modellen (EC, Eps, ECHR, GFS, etc.) volgt deze een koers net ten zuiden van of over het uiterste zuidoosten van het land. HiRLAM laat het laag over het midden lopen. Dit maakt veel uit. Een noordelijk koers geeft veel wind in het zuiden (de warme sector), een zuidelijk koers brengt het noorden dieper in de koude lucht en geeft een grotere kans op sneeuw. Voorlopig nog zuidelijk koers aangehouden en daarom geen wind(stoten) maar wel natte sneeuw in de verwachtingen.
Jemig wat een buiencomplex! Moest even goed zoeken waar ons landje was. Wat er morgen ook uit de hogehoed wordt getoverd, een ding is zeker het wordt een natte boel...De Werfst is on!
Juist dat denk ik ook, neerslagafkoeling
Zit ik het topic van januari 2010 te lezen dat iemand hier net gelinkt had... -.-
Had ik ook, zat al vreemd naar de datum te kijken, wilde al bijna mailen dat de datum op de kaarten niet klopten....gelukkig lees ik eerst wel verder alvorens ik reageer
KNMI had het er ook al over in de Guidance:
"De neerslag gaat bij voldoende intensiteit over in natte sneeuw. NESO geeft hier een consistent signaal voor. Temperatuur lijkt net te hoog voor significante accumulatie van sneeuw, maar gladheid blijft mogelijk."
Kijken wat ze zeggen in de volgende guidance. Het is in ieder geval iets om goed in de gaten te houden
De front is erg actief en met mogelijk aflandige wind (vrij veel wind) is de verdamping nog groter en raakt de lucht ook niet verzadigd, dit zou de temperaturen toch wel moeten doen dalen!
Gisteren daalde de temperatuur in een bui van 5°C naar 2.6°C in minder dan een uur tijd dus met zo een gigantisch front zou dat toch ook moeten lukken lijkt me?
Of het genoeg is om de sneeuw te laten liggen, nee dat denk ik niet