Dat was 100% zeker 6 januari 2010.
Ik was 2 dagen later jarig en bijna niemand kwam door de sneeuw.
Zo'n dag vergeet ik dus niet snel
Dat was de dag dat een kleine ( zeer )zware sneeuwbui bleef hangen boven de randstad, en sommige mensen 6 uur of meer in de file hebben gestaan.
Was één grote chaos
Ik was 2 dagen later jarig en bijna niemand kwam door de sneeuw.
Zo'n dag vergeet ik dus niet snel
Dat was de dag dat een kleine ( zeer )zware sneeuwbui bleef hangen boven de randstad, en sommige mensen 6 uur of meer in de file hebben gestaan.
Was één grote chaos
Klopt! Echt immense sneeuwval met zelf 2 keer onweer. Gouden tijden! Die lijn had in Julianadorp toen dik 40 cm sneeuw achter gelaten en in onze regio 20 tot 30 cm. Was eigenlijk alleen maar NH die zulke hoeveelheden sneeuw kreeg.
Radarbeeldje
| Gewijzigd: 15 december 2011, 13:21 uur, door Ricootje
Ik ben een stuk minder positief dan jij over een eventueel veranderde luchtdrukverdeling in de loop van januari 2012.
Ik zie een lichte stijging , maar nog steeds zeer lage temperaturen rond het midden van de maand januari om daarna begin februari weer te dalen. Tor in maart houden we die koude stratosfeer.
Pas als het niet meer hoeft voorjaar stijgt de temperatuur daar hogerop weer en krijgen we wel weer de luchtdrukpatronen
waar we de hele winter op zaten te wachten (opnieuw een warme zonnig lente ?)
Vlgs mij heb ik me niet uitgelaten over hetgeen in januari zal gaan gebeuren !
Ga dat binnenkort nog doen !
BTW; mag ik vragen waarop jij je theorie baseert ?!
Ciao Johann
Helaas dwingen persoonlijke omstandigheden mij dat ik me op de diverse "fronten"niet al te intensief met het weer bezig kan houden. Toch ff avast een korte reactie
Al eerder schreef ik dat er verandering aan zitten te komen, dit zal echter niet van vandaag op morgen gaan. Grootschalige processen hoog troposferisch en stratosferisch zijn trage systemen. Vooral ook in de relaties met wederzijdse terugkoppelingen. Ik ga nog steeds uit van een overgang naar een kouder scenario op termijn (vanaf 23 december), een evt warmere tussenfase volgende week past daar bij. Als ik de kans zie kom ik er nog op terug. (evt dan ook nog op de situatie voor morgen).
Ciao Johann
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...e_question.html
Alle bijdragen die niks bijdragen tot dit topic worden dan ook verwijdert.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...e_question.html
Ik hoop op een laagje sneeuw morgenvroeg.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ik ben dan ook een kou kleun en niet veel gewend
Dichtsbijzijnde meetpunt voor mij is Hoek van Holland, huidige gevoelstemp -0.3, windkracht 7 en temp rond 6 graden.
het land gaat de regen vanaf vrijdagmiddag over in smeltende sneeuw, in de Ardennen is dat sneeuw. Vooral
in de Hoge Venen kan er noemenswaardig sneeuwtapijt gevormd worden. Deze situatie houdt aan tot woensdag
Bron.. http://www.weerstationmaasmechelen.be/sneeuw/
is al beter dan niets he de winter komt wel