Kijk
Ik ben een stuk minder positief dan jij over een eventueel veranderde luchtdrukverdeling in de loop van januari 2012.
Ik zie een lichte stijging , maar nog steeds zeer lage temperaturen rond het midden van de maand januari om daarna begin februari weer te dalen. Tor in maart houden we die koude stratosfeer.
Pas als het niet meer hoeft voorjaar stijgt de temperatuur daar hogerop weer en krijgen we wel weer de luchtdrukpatronen
waar we de hele winter op zaten te wachten (opnieuw een warme zonnig lente ?)
ja Jan dat waren andere tijden
Dat was een koude winter waar de 'koude verwachtingen wel uitkwamen.
En de zachte oplossingen steeds naar voren werden geschoven.
Deze winter helaas andersom.
Dat was een koude winter waar de 'koude verwachtingen wel uitkwamen.
En de zachte oplossingen steeds naar voren werden geschoven.
Deze winter helaas andersom.
Ach toen begon de winter al vroeg (in de herfst) en was het vroeg afgelopen. Nu alles perfect tot nu toe... Wacht maar af, van die roeptoeters die nu al hard lopen te schreeuwen dat er geen winter komt zal je over een week of twee niet meer horen hier
Pff, wat een luchtdrukverdeling toen
omhoog te gaan,Ik had gedacht dat de winter aankomende week zou gaan beginnen
maar dat lijkt me erg sterk. De westenwind lijkt van geen wijken jammer genoeg
Toch wel vaag dat het hier even warm is als bij de turkse zuidkust. terwijl we op een hogere breedte graag liggen.
Ik denk dat 2011 wel in de boeken gaat als kut-weer-jaar van de eeuw lol .. Wat een klote zomer hadden we zeg..
Ik geloof best dat we nog wel winter krijgen en liever wat te laat dan half november tot aan eind december maar ik denk wel
dat de winter zich in deze maand niet meer laat zien.
Als je bij alles roept dat er een kans is.. tja 1 van die roepingen zal wel uitkomen. Je zat er ook een beetje naast in:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=28898
En btw: niemand (tot zover ik heb gelezen) heeft gezegd dat er geen winter kwam, ik kan alleen spreken voor me zelf maar ik heb gezegd dat we geen winter zullen krijgen zoals we die de afgelopen 2 jaar hebben meegemaakt. Dat betekend dus niet dat we geen winter krijgen zonder sneeuw. | Gewijzigd: 15 december 2011, 12:44 uur, door xzaz
Ik weet niet hoor, maar een Nederlandse winter is gewoon nat en winderig en wisselvallig met hier en daar is een uitschieter naar koude (een korte periode) ,.. dat we 2 jaar lang sneeuw als geschenk hebben gehad is een unicum, dus niet normaal.
CFS heeft begin dec al aangegeven dat dec. een relatief warme maand zou worden, zie andere weermodellen,.. het is gewoon zo uitgekomen. Voor jan. 2012 geeft CFS het zelfde aan. Maarja, is LT he, dus niet betrouwbaar.. Net als de korte termijn (1 week) op dit moment onbetrouwbaar is,...
Dus we gaan het gewoon meemaken
Met dit soort opmerkingen kan je jezelf wel in de vingers snijden, want dit is ook een vorm van roeptoeteren, maar dan andersom, je lijkt wel erg zeker van je zaak. Maar goed, ik verwacht ook nog wel winters weer hoor, maar zo zeker vind ik het niet.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=28898
En btw: niemand (tot zover ik heb gelezen) heeft gezegd dat er geen winter kwam, ik kan alleen spreken voor me zelf maar ik heb gezegd dat we geen winter zullen krijgen zoals we die de afgelopen 2 jaar hebben meegemaakt. Dat betekend dus niet dat we geen winter krijgen zonder sneeuw.
Nee daar zit ik er niet naast, als je het stuk goed leest zie je duidelijk dat IK die verwachting niet heb gemaakt! Lees de verwachting maar waarmee ik alles opende dit jaar Voortaan wel even goed lezen he
Uhm ik had het hier over het westen he
Daar staat tot zo'n 7 cm in het westen ( lokaal kan er meer vallen ), en hier viel toen 30 cm in 2 1/2 uur, dat bedoelde ik.
Ik bedoelde niet de rest van het land
Is ook zo, normale Nederlandse winters, zijn niet echt winters. En ja als je aan paar jaren achtereen veel sneeuw hebt dan lijkt dat al snel qua gevoel de norm te worden, maar het zijn idd nog steeds uitschieters. Laten we dus hopen op weer een uitschieter, en natuurlijk 23 december die sneeuw om 16.00 uur.
Ik lijk helemaal niet zeker van mijn zaak, maar is gewoon zo en daar kan jij ook niet om heen. Nu hoor je ze, maar als het dalijk eenmaal zover is dan zie je ze niet meer. Zullen ze het vast wel te druk hebben met sneeuwschuiven
Daar staat tot zo'n 7 cm in het westen ( lokaal kan er meer vallen ), en hier viel toen 30 cm in 2 1/2 uur, dat bedoelde ik.
Ik bedoelde niet de rest van het land
Dan vraag ik me af of dat het wel 6 januari was, ik weet het nog goed dat ik voor het noordwesten toen een stukje heb geschreven met WRF kaarten van Wetterzentrale waarin het wel stond
Morgen: 3°C
Zaterdag: 2°C
Zondag: 2°C
(Antwerpen)
KMI
En voor diegene die de winter nu al afschrijven, kijk naar je kalender en kom tot de conclusie dat het nog maar 15 december is en dat we nog een hele januari/februari maand voor de boeg hebben. Trouwens het kan evengoed volgende week een inval worden, kaarten blijven nog steeds onzeker.
Morgen: 3°C
Zaterdag: 2°C
Zondag: 2°C
(Antwerpen)
KMI
En voor diegene die de winter nu al afschrijven, kijk naar je kalender en kom tot de conclusie dat het nog maar 15 december is en dat we nog een hele januari/februari maand voor de boeg hebben. Trouwens het kan evengoed volgende week een inval worden, kaarten blijven nog steeds onzeker.
ja helemaal mee eens,en trouwens zo slecht zijn die temperaturen niet