Heb gister natte sneeuw gezien met +5 graden dus temp aan de grond zegt niks
Als de bui lang genoeg duurt kan de temp dalen, en is er een kans dat het een beetje blijft liggen.
Als de bui lang genoeg duurt kan de temp dalen, en is er een kans dat het een beetje blijft liggen.
Nee is waar, maar hier blijft het echt niet langer dan 5 minuten liggen dan hoor. Mocht het zo zijn, dan plemp ik de foto's hier neer.:P | Gewijzigd: 15 december 2011, 11:04 uur, door Harry der Hund
Jammer... gewoon jammer.
Koude winters zat in Nederland in ieder geval winters dat je denkt "brrr". Maar het si waar dat het bijna nooit voor Kertsmis gebeurt. Ik heb het diee dat we een paar jaar wat eerder kou gehad hadden maar van voreger, toen ik nog jong en onschuldig was, toen wist je niet beter, een witte kerst is eigenlijk alleen iets uit de sprookjesboekjes. Winter was iets wat tussen Kerst en Oud en Nieuw begon.
Er zijn twee kampen, zij die alle sneeuw sneeuw vinden en zij die vinden dat natte sneeuw geen sneeuw is. Bij de laatsten heb je dan nog mensen die sneeuw die pas op de grond smelt geen natte sneeuw vinden. Natte klodders uit de lucht is dan weer wel natte sneeuw.
Moeder natuur heeft ons wel vaker verrast, neem nou 6 januari 2010.
Niemand had verwacht dat er 30 cm sneeuw zou vallen
@jcroon:
Sneeuw is sneeuw of het nou blijft liggen of niet
We hebben het daarna over natte sneeuw of droge sneeuw ( al is het allebij nat )
Als ik witte plukken naar beneden zie vallen of dwarrelen, het is sneeuw. | Gewijzigd: 15 december 2011, 11:22 uur, door smarkie
Moeder natuur heeft ons wel vaker verrast, neem nou 6 januari 2010.
Ik heb de weerberichten van de NOS van 4 en 5 januari 2010 even opgezocht* en bekeken. De verwachtingen waren respectievelijk "Niet veel neerslag de komende dagen" en "Misschien in het midden van het land wat sneeuw".
Zo zie je maar dat het weer moeilijk te voorspellen is en... dat er altijd hoop is voor de bezoekers van dit forum .
Met vriendelijke groet,
Frank
* In Google 'Binnenlands weerbericht NOS' + gewenste datum intikken | Gewijzigd: 15 december 2011, 11:49 uur, door Frank Huisman
Tja, het blijft toch het weer he?
Greetszzz,
Moneytree-Troll
Maarja.. sneeuw is leuk als het blijft liggen voor meer dan 1 dag.
Zoals morgen gaat het sneeuwen en later op de dag is er alleen nog maar een smerige bruine pap over.( Als het blijft liggen )
Dan heb ik nog liever regen.. dan ben je meteen van dat gezeik af, en er zijn dan ook
minder kans op ongelukken. Maarja als ik zo het forum lees ben ik de enigste die zo denkt .
zie het hier op de komende 2-3 dagen na niet winters worden...
groeten,
Frank
Helmond
Tja, het blijft toch het weer he?
Greetszzz,
Moneytree-Troll
onderschat erwin kroll niet, ik vind hem 1 van de weermannen van NL
niet omdat hij goed is, hij komt prefessioneel over + overtuigd.
maar zoals gister werd gemeld, laat iedereen in zijn waarde en zelfs de beste kunnen niet met 100 % garanderen dat er sneeuw valt of niet. dus bij deze heren + dames.
weather without storms is no weather at all.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat het 100% kans op sneeuw is want het is maar 49 % kans op sneeuwval en dan is het nog niet eens gezegd waar het valt,van die 49% is er 30% kans op 3 cm of meer.
waarschijnlijk woont Gijs in het zuidoosten..
Hier in het noordoosten 45% kans op sneeuwval en <30% op 3cm of meer.. laten we hopen op toch nog een klein laagje
niet omdat hij goed is, hij komt prefessioneel over + overtuigd.
maar zoals gister werd gemeld, laat iedereen in zijn waarde en zelfs de beste kunnen niet met 100 % garanderen dat er sneeuw valt of niet. dus bij deze heren + dames.
Ik had het niet over zijn kwaliteiten, ik zeik hem niet af, ik geef alleen een voorbeeld van hoe onvoorspelbaar het weer is.
Zo verwacht je een buitje sneeuw en zo ligt er een pak.
Greetszzz,
Moneytree-Troll
Lol niemand? Hier het topic: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15721