Beste,
Hierbij presenteer ik u mijn foto's van de vuurwerkshow in Waddinxveen gisteren.
Tevens de eerste keer ooit dat ik vuurwerk heb gefotografeerd.
De foto's zijn gemaakt met de EOS1000D met 18-55, zonder statief.
Het lukte helaas niet om manual te schieten, dus heb in sport modus geschoten.
Hierdoor plaats ik ook dus geen EXIF.
Op mijn site staan er nog meer foto's en een film. Veel plezier met kijken:)
Tips zijn altijd welkom, opbouwende kritiek, niet afkrakend graag. 20 december is de volgende show.
Mijn eigen favoriet is de bovenste. Deze vind ik het best gelukt.
Diem: Leuk:D Al wetende wat je gaat bestellen? Welke vwk reus trouwens?
onweerliefhebber86: Ik ook:D
Ik ga naar De Vuurwerkreus in Oud-Beijerland. Ik denk dat ik m'n lijstje wel klaar heb voor deze winkel Een paar doosjes grondbloem met knal, een pakje Tolle Lola's en wat fonteintjes. Niet zo heel veel dus, ik ga namelijk nog naar 5 andere winkels | Gewijzigd: 11 december 2011, 18:07 uur, door Diem
maar van mij mag out en nieuw nog heeeeeel ver weg blijven
leuk voor de mensen die er van houden maar ik kan niet tegen de velle flitsen en de harde knallen met me hoofd.
maar voor de mensen die het wel leuk vinden het is bijna weer zo ver en kijk uit voor je lede maten dat het avond goed weer mag hebben ook voor de vuurpijlen
Ikzelf kan ook niet meer wachten! Heb mijn vuurwerk al besteld en er komt nog wel wat bij natuurlijk, nog 20 dagen!
Diem: Ah:P Nice, veel te doen dus:P
marcel`westland: Mooi:D Ik ook:D
ollie1234: Ja, voor de een is het plezier, de ander minder. Wij zullen voorzichtig zijn:) Vuurwerkbril op, aansteeklont erbij, en die criminelen zoveel mogelijk ontwijken. (Nog nooit in de 5 of meer jaar dat ik vuurwerk afsteek letsel opgelopen.:D Wilk zo houden:P)
weerfanaat: Bedankt:) Volgende keer neem ik hem ook zeker mee:) Origineel wou me zusje dit keer fotograferen, zonder statief. Maar achteraf was t toch beter met geweest, want Manual uit de hand mislukte. En toen mocht zij me camcorder om te filmen, en ging ik in de sport stand foto's maken:D (Ze is vaak beter dan ik in foto's maken, maar goed xD) 20 december dus, snel alweer een poging te doen:P Yay weer een die niet kan wachten:P Hier ook al een beetje besteld, komt nog veel meer bij:P 20 daagies yeah:P
Bij het maken van foto's van vuurwerkshows is een statief inderdaad echt een pré.
Daar worden ze echt veel scherper van zie :
Kijk voor de instellingen maar es naar de andere foto's op me Flickr pagina en ga daar mee spelen volgende keer.
Ik hanteer meestal een diafragma van tussen de f8 en f14 en een sluitertijd van tussen de 4 en 8 seconden (licht er natuurlijk aan hoeveel licht er vanaf komt, hoe dichtbij je staat en hoeveel omgevingslicht er is).
Succes ermee en ben benieuwd naar de volgende foto's!
Weet promotie is eigenlijk niet toegestaan. Maar dit gaat veel sneller zo:)