@JV
WINDSTOTEN TOT BIJNA 100 KM/UUR OP IJMUIDEN!
Aan het einde van de middag en begin van de avond werd het buiig. Plaatselijk regende het intensief en in het midden van het land (regio Utrecht/Nieuwegein) overstemde de donder het geluid van het vuurwerk. Tevens werd hagel gerapporteerd. Omstreeks 20 uur werd het in zuidelijk Noord-Holland nog een stuk heftiger. IJmuiden meldde kort voor 20 uur een WINDSTOOT van maar liefst 98 km/uur. Tevens veel onweer. Op Vlieland werd een uitschieter van 95 km/uur gemeten.
De komende nacht blijft de kans op buien met soms onweer, hagel en zware windstoten vrij groot. Bovendien een naar west- tot noordwest ruimende, aan zee en op het IJsselmeer stormachtige wind.
In de loop van vrijdag neemt de buienactiviteit met de komst van een vlakke rug van hogedruk af. De westnoordwestenwind, ’s avonds krimpend naar zuidwest, zwakt boven land af tot matig, aan de kust (vrij) krachtig. | Gewijzigd: 29 december 2011, 20:40 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Flinke flitsen en lekkere donders
hier in `s_graveland stormt en onweert het ook lekker
de buurtkinderen verbleken met hierbij hun rotjes
Ja was verwacht hoor, ze hadden het er vanochtend al over en ik zit de hele dag al te wachten, hier nog niks gehoord, wel veel hagelbuien..
Hier niks van gehoord in België, enkel wat buien zouden er zijn vanavond, hagel of onweer was hier niet voorspeld zover ik weet!
Volgende week meer stormdagen voorspeld. Ik wou dat ik een windmolen had. Slapend rijk worden zo!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
De buien van hagel en onweer waren verwacht door het KMI.