Piek gemiddelde wind lag op 18.6 m/s wat met 67km per uur in wk 8 is.
Geen storm maar best leuk zeker gezien het verschil in de vlagen van bijna 20 km per uur.
Ik hoop dat er morgenochtend nog iets over is...ff lekker met de vlieger het water op... | Gewijzigd: 24 december 2011, 00:52 uur, door Micky
Nee dat was echt de regen en wind
Ik zit op zolder onder een houten dakkapel
En het raam stond open
Hoogste windstoot toch maar: 67.9 km/h, overeenkomend met windkracht 8. Tussen 1.35 uur en nu (3.46 uur) is het constant tussen windkracht 7 en 8 geweest. | Gewijzigd: 24 december 2011, 03:46 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Werd er vannacht door gewekt, voor Twentse begrippen eventjes behoorlijk onstuimig.
Kwam nog een leuk filmpje tegen over storm aan boord van een groot containerschip denk dat je dan toch wel wat aan broekpoepen gaat doen als je voor het eerst op zo een boot mee gaat haha die gaat echt zo overhellen das niet normaal...
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feat...p;v=ScsyKZMOYjQ | Gewijzigd: 24 december 2011, 11:02 uur, door Ries
De hardste stoot tot nu toe deze maand: 82 km/uur om kwart over 1.
lol nvan de wind niks gemerkt maar de temp zakte in 10 min wel 3 graden
Toch weer even een aardige woei
De zuidwestenwind is matig, in de kustgebieden vrij krachtig en aan de kust krachtig tot hard 6 a 7 Bft. De wind trekt in het noordelijk kustgebied de komende uren nog verder aan tot stormachtig 8 Bft. Bovendien kunnen er in het noordwestelijk kustgebied tijdens buien zware windstoten voorkomen tot 80 km/uur.
Morgen is er vrij veel bewolking en vooral in de middag en avond vallen er stevige buien waarbij ook onweer en hagel mogelijk zijn. De middagtemperatuur wordt ongeveer 6 graden. De west tot zuidwestenwind blijft morgen stevig doorstaan en is matig tot vrij krachtig boven land en krachtig tot hard langs de kust. Tijdens de buien zijn er in het westelijk en noordwestelijk kustgebied zware windstoten mogelijk tot 80 km/uur.