Miisschien is het een leuk idee om onze bevindingen van het weersverloop voor de komende vrijdag in een apparte topic te plaatsen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan grafieken van de wind, luchtdruk temperatuur en neerslag.
Voor de mensen die een weerstation hebben die elke minuut de data ontvangt, zal dat geen probleem zijn.
leuke grafieken kun je zien op weer.nl b.v. http://www.weer.nl/10-minuten-waarnemingen/obsid/6242.html
en zou de depressie net ten noorden langstrekken zitten we meteen in het zwaarste windveld gezien de luchtdrukverschillen zal dat heftig zijn(heeft wel wat weg van een kanaalrat trouwens)
Langs de kust een windkracht vijf tot zes en een kleine kans op even een windkracht zeven hier in het NW-Nederland.
Koers lagedrukgebied is zuidelijker en trekt net ten zuiden van Zeeland (978 hPa) via Noord Limburg (975 hPa) naar Duitsland.
Kerndruk is ook een stuk hoger, en dat heeft als gevolg dat de wind een stuk minder is geworden t.o.v. de vorige run.
Wel zal een groter gebied van Nederland te maken gaan krijgen de 1e uren op vrijdag met natte sneeuw.
Ten noorden van de lijn Rotterdam-Arnhem ,met uitzondering van de kustprovincies ,zal met name tot vrijdagmiddag enige tijd natte sneeuw kunnen gaan vallen.
Dus even de berichtgeving goed in de gaten houden als je de weg op moet en rekening houden met gladheid.
Morgen beloofd weer een wat onstuimige dag te worden, weliswaar met wat minder wind dan vandaag maar toch met enkele stevige buien met zeker aan de kust toch stevige windvlagen.
Aanstaande vrijdag volgt dan de verrassing want de veelbesproken depressie blijkt dan toch op een heel andere plek te liggen. Gevolg: wind uit de verkeerde (onverwachte) hoek en van die buien met horizontale regen
We gaan het zien
En is Storm in een glaswater zei het al eerder.
lijkt me net zo moelijk om te zeggen morgen gaat het sneeuwen of vriezen.
we krijgen morgen gewoon normaal nederlands winterweer klein briesje en motregen wedden
Volgens de laatste berekeningen in de afgelopen nacht van diverse weercomputers trekt een depressie morgenochtend vrij zuidelijk over de Benelux: via Limburg of de Ardennen naar Duitsland. Hierdoor valt het met de wind mee. Er valt wel vrij veel regen en natte sneeuw.
In het weekeinde zijn er winterse buien. Daarna zet het winterweer niet door: medio volgende week wordt het zachter
Bron L1
Storm Forecast
Geldig: do 15 december 2011 06:00 uur tot vrij 16 december 2011 06:00 GMT
Uitgegeven: do 15 december 2011 06:33
Forecaster: Gatzen
Een level 1 is afgegeven
SYNOPSIS
Een andere sterke jetstream verspreidt zich over de noordelijke Atlantische Oceaan naar West-Europa. Een diep dal stroomafwaarts snel zal verhuizen naar het oosten. Het zal invloed hebben op Midden-Europa van Frankrijk tot Polen. Het zuidelijke deel van deze trog zal bewegen ten zuid-oosten en zal naar verwachting de Adriatische Zee oversteken bereiken van Griekenland op vrijdag ochtend. Tegelijkertijd zal de Atlantische Oceaan jet streak en een bijbehorende intensieve oppervlak lage aanpak West-Europa.
Noordzee-regio
Een trog zal snel bewegen over de Noordzee. Vochtige luchtmassa's zal worden affecteed met de lift en instabiliteit waarschijnlijk is. Onweersbuien hebben ontwikkeld over Het Kanaal en zal noord-oosten verspreid gedurende de dag, het bereiken van Denemarken, later. Gezien de sterke low-level verticale windschering de buurt van de kust, is een tornado niet uitgesloten. Algemene dreiging lijkt te zijn marginaal, dat wel.
Met dank aan de vertalers van Google
Volgens de laatste berekeningen in de afgelopen nacht van diverse weercomputers trekt een depressie morgenochtend vrij zuidelijk over de Benelux: via Limburg of de Ardennen naar Duitsland. Hierdoor valt het met de wind mee. Er valt wel vrij veel regen en natte sneeuw.
In het weekeinde zijn er winterse buien. Daarna zet het winterweer niet door: medio volgende week wordt het zachter
Bron L1
Klopt vanaf dinsdag word het hier weer herfst met dag temperaturen van boven de 5 +.
JIEHAAAAA Wat een geweldig nieuws!!!!!! GEEN STORM!!!!!!!!
Mijn dag had niet beter kunnen beginnen
Mijn dag had niet beter kunnen beginnen
:) Net zoals dat het onzeker is of het komt, is het ook onzeker of het niet komt. Ik zou dus niet te vroeg juichen, al hoop ik voor jou van ganser harte dat het allemaal zal meevallen.
Denk dat veel mensen zich nu wel 2 x achter de oren krabben, als weer mensen zeggen zware storm op komst
Dat is het gevaar van bepaalde meegaande site's die er een een slaatje uitslaan door de boel op te blazen.
Ik ken me voorstellen dat veel mensen nu denken bekijk het maar met je Storm enzo.
Wie heeft nu gelijk ik denk 1 iemand ?
De Natuur want die laat zich niet bepalen welke koers die neemd
Denk dat veel mensen zich nu wel 2 x achter de oren krabben, als weer mensen zeggen zware storm op komst
Dat is het gevaar van bepaalde meegaande site's die er een een slaatje uitslaan door de boel op te blazen.
Ik ken me voorstellen dat veel mensen nu denken bekijk het maar met je Storm enzo.
Wie heeft nu gelijk ik denk 1 iemand ?
De Natuur want die laat zich niet bepalen welke koers die neemd
Deels ga ik met je mee, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het gaat niet alleen om de 'zender' in communicatie maar ook om de 'ontvanger', hoe de boodschap dan ook is. Als je het weerbericht interpreteert als een zekerheid dan ga ja al mis. Het is en blijft een verwachting, een kansenberekening n.a.v. de op dat moment beschikbare data. Het is dus pas zeker als het achteraf wordt bezien.
Maar idd vele mensen zullen waarschijnlijk meer en meer laconiek gaan reageren als er weer een storm wordt verwacht. Degene die weten hoe meteorologie werkt, zullen alert blijven.
Meer dan dit kan ik niet vinden:
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Edit Marga: KNIP
Ik heb al dagen lopen zeggen dat we geen storm krijgen en het klopt ook nog, ze zijn weer te voorbarig geweest
bij het AD en bij de Nederlandse weerdiensten.
Het GFS en het GME en JMA (japanse weerdienst) die verwachten allemaal het zelfde.
| Gewijzigd: 15 december 2011, 11:59 uur, door Marga
afgezien van ene PP hielden de meeste weerdiensten toch echt een slag om de arm, net als vele O-O'ers.
Sinds gisteren is het vrij zeker dat het ten zuiden van ons trekt, daarvoor was het naar mijn mening ik te vroeg olm met zekerheid te zeggen dat we niks zouden krijgen.
Het interssante is dat ergens mid vorige week de storm voor het eerst voor Nederland op de kaart stond. De volgende run was die echter weer verdwenen, nou ja niet weg, maar verplaatst. Mag je raden waar... Of zal ik het toch maar verklappen? Doe ik... Precies, naar de golf van Biscaye, de plek waar deze storm nu staat aangegeven | Gewijzigd: 15 december 2011, 12:17 uur, door jcroon
Lees op twitter toch wel andere berichten O ja, volgende keer niet mijn afbeeldingen zomaar gaan pakken en op twitter gooien, kan problemen veroorzaken wat mij, maar vooral veel leden niet op zullen staan te springen!!!