De waarschuwing wordt door verschillende bronnen bevestigd/overgenomen. Onderstaand (sorry dat de plaatjes er niet bijzitten) vond ik zojuist in mijn mailbox. Afkomstig van LaChaine Meteo Frankrijk.
Ook zij waarschuwen via mail en website (in samenwerking met meteoconsult frankrijk) voor zware storm, waarbij ze de kern van de depressie zaterdagochtend over NL laten trekken.
Neem het voor wat het waard is, en svp niet op de boodschapper schieten graag.
Job
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeudi soir et vendredi, une forte tempête va balayer les deux tiers nord de la France. Des rafales de vent pouvant atteindre 140-150 km/h sont annoncées sur les côtes entre l’estuaire de la Loire et les côtes de Charentes et dans les terres entre 110 à130 km/h.
Ce contexte météorologique exceptionnel risque de provoquer des dégâts importants, ainsi que des perturbations conséquentes de circulations aérienne, ferroviaire et routière.
De plus, cette forte tempête s’accompagnera de fortes pluies et àpartir de 1400m d’altitude de fortes chutes de neige.
En mer les vagues seront très fortes avec des hauteurs entre 8 et 10 m au large dans le golfe de Gascogne.
Samedi : brusque arrivée de l’hiver :
Samedi ce sera l’hiver. Avec l’orientation du vent au nord-ouest et la baisse marquée des températures, des chutes de neige s’observeront sur un grand quart nord-est jusqu’en plaine.
Les quantités resteront faibles mais la situation sera propice àla formation de congères pouvant provoquer des difficultés de circulation sur les réseaux secondaires. Dans ce contexte, les chutes de neige les plus importantes sont attendues sur les reliefs des Alpes du nord, des Pyrénées et des Vosges engendrant un risque d’avalanches.
Dimanche et lundi, la situation restera propice àdes averses de neige en plaine sur le nord-est et parfois àd’assez fortes gelées.
Une amélioration générale est prévue àpartir de mardi.
De wind die gaat pas een belangrijke rol spelen in de namiddag en avond, de kracht is nog even onduidelijk.
Pas achteraf kun je zeggen of het wel allemaal nodig was, maar onvoorbereid dit af te gaan wachten lijkt mij niet verstandig.
Houd de berichtgeving gewoon in de gaten de komende dagen en neem eventueel preventieve maatregelen.
Het gaat enkel om nog wat dingentjes uit de tuin halen en in de schuur zetten , de tuinstoelen enzo had ik al een paar weken weg, toen er 5 december storm werdt voorspelt.
En mijn auto zo zetten dat ik de minste kans op schade heb.
Dus het valt wel mee.
Kan ik in een half uurtje doen.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Bovendien zal dat ook nooit gaan gebeuren.
KNIP KNIPPERDEKNIP
Voorlopig nog de komende runs afwachten, meer kunnen we op dit moment niet doen.
Ht is prettig om een realistische visie te lezen.
Donderdagavond, omdat vrijdagmorgen in het ZW al een behoorlijke wind kan staan
Volgens deze GFS run.
Maar houd de berichtgeving in de gaten.
Dit geldt voor delen van Frankrijk. Als de depressie zuidelijk van ons langstrekt, dan zullen we in NL en NO stroming krijgen met mogelijk sneeuwbuien. Trekt hij Noordelijk dan zal de stroming ZW zijn en voornamelijk regen brengen. Trekt hij precies over ons heen , dan zal de wind waarschijnlijk meevallen. Pas morgen is te zien hoe ver die depressie gaat uitdiepen en waar hij ongeveer gaat lopen. De verschillende mogelijkehden zijn nu nog groot en met heel verschillende consequenties. Een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal pas vrijdag duidelijk zijn. Het blijft spannend. Het kan gaan varieren tussen weinig bijzonders tot redelijk opzienbarend.
Jij snapt waar het om gaat.
Miisschien is het een leuk idee om onze bevindingen van het weersverloop voor de komende vrijdag in een apparte topic te plaatsen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan grafieken van de wind, luchtdruk temperatuur en neerslag.
Voor de mensen die een weerstation hebben die elke minuut de data ontvangt, zal dat geen probleem zijn.
Miisschien is het een leuk idee om onze bevindingen van het weersverloop voor de komende vrijdag in een apparte topic te plaatsen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan grafieken van de wind, luchtdruk temperatuur en neerslag.
Voor de mensen die een weerstation hebben die elke minuut de data ontvangt, zal dat geen probleem zijn.
Als je naar die van mij kijkt lijkt het net of ik de golfslag vd Noordzee aan het bijhouden ben
0107211 BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Beroeps)
0107281 BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Lichtkrant)
0107286 BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Intern Alarm)
0108999 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
In ieder geval blikseminslag op het politiebureau van Velsen.
ook leuk om te kijken