Kan iemand mij zeggen wat de verwachtingen zijn qua wind zondag aanstaande? Doe dan mee aan de grevelingencup (winterzeilen) en zou graag zien dat de omstandigheden het toelaten dat de wedstrijd doorgaat. Vorige keer (20 november) is de wedstrijd afgelast door de zeer dichte mist. En aangezien ik vanuit Groningen naar Zeeland moet, zijn dat een beetje sneue kilometers
Hoop op goede berichten!
Peter
Hoi Peter,
Welkom op het forum Zoals andere ook al zeiden, is het nu een beetje vroeg om de wind van zondag te voorspellen.
Dus het is raadzaam om de weersverwachtingen in de gaten te houden
OT: hier begint het al wat harder te waaien!
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Wind trekt hier nu ook wat aan 5bft op het moment, werd hier in het station een sterke 7 meegenomen voor vanavond/vannacht, die is er nu uit daarvoor in de plaats is een sterke 6 gekomen maar gaat het in de ochtend wel iets langer door
Gaat hier in de achtertuin nu al ''tekeer'' maar dat komt omdat we daar een hele rare ''windval'' hebben, wat op deze momenten wel leuk is, want komt er af en toe een hele woei voorbij, dus ben benieuwd voor vannacht | Gewijzigd: 12 december 2011, 22:32 uur, door TornadoCowboy
Huh? Ik verwacht dat de depressie over Nederland trekt zodat wij er niets van krijgen, maar ik heb het graag mis
Check weerplaza.nl>actueel>wind of windstoten. (actueel staat in het dunne blauwe balkje bovenaan)
OT: Net even een erg harde windstoot, de hardste tot nu toe... | Gewijzigd: 12 december 2011, 22:31 uur, door Googler
OT: Net even een erg harde windstoot, de hardste tot nu toe...
Thanx gevonden....hier trekt de wind ook aan...ik hoor hem steeds harder door de schorsteen gaan en boven staat het raam wat te klapperen. ga hem maar dichtdoen voor vannacht.
OT: Net even een erg harde windstoot, de hardste tot nu toe...
ik weet hoort hier niet echt thuis, maar was OT nou "On Topic" of "Off Topic"?
A level 1 was issued for N France, Benelux and NW Germany mainly for severe wind gusts and lesser extent for tornadoes.
The southern threat level area over Benelux and NW Germany will be affected by the cold front passage. Some uncertainities exist, but it seems possible that some convection might form along the moving front. Those storms could result in strong to severe winds given the very strong wind field and shear at all levels. However, impressive shear at lowest levels might also support a funnel/tornado there. | Gewijzigd: 12 december 2011, 22:52 uur, door TornadoCowboy
A level 1 was issued for N France, Benelux and NW Germany mainly for severe wind gusts and lesser extent for tornadoes.
Ah... grappig! In de zomer zou ik er een moord voor doen.
Voor Terschellinger begrippen verwacht ik niet heel veel meer dan een natte scheet.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Het waren Tweets van 4 uur geleden. Er stond dat de kaarten iets gunstiger waren voor stormliefhebbers met windstoten tot 118 km/h aan de kust. Of ik interpreteer de kaarten niet goed. Dat kan ook.
Hier begint het nu steeds harder te waaien. Windstoten tot 65 km/h.
Bron: Knmi, Uitgifte: 12/12/2011 20.15 uur LT
Lol Net nadat ik het had gepost zat ik ook ff na te denken, weet eigenlijk niet. Ik gebruikte het als On Topic.
Windstoten worden trouwens steeds frequenter, zitten een paar harde tussen.