8|
Is dit mogelijk...(?)(onderste afbeelding)
Weet dat het nog ver weg is, en dat het morgen ook weer anders kan zijn!! Maar het zijn wel errug indrukwekkende kaarten! | Gewijzigd: 11 december 2011, 06:57 uur, door TornadoCowboy
Volgens mij geven de modellen de waardes veel en veel te hoog aan, pas een dag van te voren zakt alles naar beneden. Dit zie je iedere keer weer gebeuren met de stormdepressies, blijkbaar zijn deze erg moeilijk te berekenen. Dus ik moet het allemaal nog zien of het vrijdag echt zo hard los gaat...
Klopt, daarom gebruik ik ze niet meer. De kaarten die ik recent upload kan je veel beter vanuit gaan
Vrijdag naar de kapper, omdat we 's avonds het jaarlijkse kerstfeest van het werk hebben...Denk dat ik de kapper maar over sla dit jaar hahaha, is toch verspilde moeite als er zo'n wind staat 's avonds....
Ik heb in ieder geval een theorie over hun verwachting van de wndstoten, ingegeven doordat er geen verschil te zine is op kaarten tussen land en zee, dat model gaat denk ik uit van theoretische mogelijkheden, zonder rekening te houden met de invloed van obstakels op het land.
Vind de dinsdag"storm"nog vrij wisselend, heb een paar runs gemist zit nu te gluren en valt me op dat voor vrijdag de storm opeens meer in het zuiden valt maar minder sterk minder laag laag.
Dinsdag trekt een actieve storing, verbonden aan een stormdepressie met centrum boven Schotland, vanaf de kuststreek over ons land. Ze wordt gevolgd door gestoorde of onstabiele lucht uit het zuidwesten.
Eerst is het zwaarbewolkt tot betrokken, met matige of felle regen. In het binnenland waait een krachtige zuiden- tot zuidwestenwind met rukwinden van 70 tot 90 km/u; aan zee is de wind zeer krachtig tot stormachtig, met rukwinden tot 100 km/u.
's Namiddags is het wisselvallig met kans op buien. De wind zal dan vooral in het binnenland licht afnemen. Het wordt tijdelijk iets zachter, met maxima van 3 tot 5 graden in Hoog-België en 8 tot 10 graden in het centrum van het land en aan de kust.
Stonden nog altijd op mijn "to do vakantielijstje"...
Maar ik moet heel eerlijk zeggen, ook windfinder.com heeft in mijn ogen vooraf wel eens overdreven... | Gewijzigd: 11 december 2011, 13:03 uur, door jcroon