Klopt, in de winter wil ook wel een tijdje sneeuw en ijs, dat hoort er gewoon bij. Maar zo af en toe een WC met een flinke storm zeg ik ook geen nee tegen.
Ben heel benieuwd naar de mogelijke stormen, vooral die van vrijdag. Piet Paulusma heeft windkracht 8-10 staan in zijn 5 daagse weersverwachting voor de kust, gaat dus de goede kant op.
Ik heb het dan ook over lange termijn, dat ik dan geen WC wil.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Momenteel vind ik 8 bft realistischer dan 12 bft. Het is nog 5 dagen voor het zover is, en GFS geeft momenteel maximaal een 10 bft aan voor Nederland. Maar 12 bft is zeer uitzonderlijk voor Nederland, dus ik geloof vooralsnog niet dat die gehaald gaat worden. Neemt natuurlijk niet weg dat het mogelijk is, maar op dit moment vind ik 8 realistischer dan 12.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
12 Bft is een windkracht die we in Nederland zeer zelden meemaken en dat is maar goed ook.
Aan de kust zullen we dan te maken krijgen met golven van 8 tot 10 meter en op sommige plaatsen misschien wel 12 mater.
De schade aan de kustverdediging zal behoorlijk groot zijn en dan doel ik vooral op de afslag van de duinen, of de dijken dat watergeweld zullen houden zal de tijd moeten uitmaken.
Een golf van 6 meter heeft een enorme massa en een golf van 8 meter heeft 2 keer zo veel massa als een golf van 6 meter.
Sommige mensen die denken dat ze bij windkracht 12 foto's kunnen maken, op een dijk die weten echt niet waar ze het over hebben en hebben nog nooit een storm meegemaakt.
Bij windkracht 11 en 12 wordt je weggeblazen door de wind en al zou je wel bij deze windsterkte kunnen blijven staan dan maak je een redelijke kans om te verdrinken, want een golf van 8 tot 10 meter die slaat af en toe gewoon over de dijk.
Zwakke dijken zouden het kunnen begeven ik hoop echt dat dat niet zover zal komen.
We hebben nog 5 dagen te gaan voor het zover is, ik ga uit van een windkracht 9 aan de kust en voor het NW-lijk kustgebied en de wadden een windkracht 10.
Overmorgen hebben we een beter beeld van het weersverloop op vrijdag en de verwachte waterstanden tot dan is het gewoon de zaak in de gaten te houden.
Of het nu windkracht 8 wordt of 12, we kunnen het niet tegenhouden.
Wie windkracht 12 als een sensatie beschouwt, die is niet goed bij zijn hoofd.
Sorry dat ik dat moet zeggen, maar dat moet ik even kwijt.
De deltahoogte van de Nederlandse Noordzeedijken is vastgesteld op 12 meter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deltahoogte | Gewijzigd: 11 december 2011, 19:24 uur, door op bijna 53 graden NB
*KNIP*
De deltahoogte van de Nederlandse Noordzeedijken is vastgesteld op 12 meter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deltahoogte
Goed verhaal en ben het volkomen met je eens als kustbewoner (Groet NH)
Niemand zit te wachten op windkracht 12 laat staan de nog veel gevaarlijker windstoten die verwacht worden.
Afgelopen week dagelijks naar Den Helder gereden en kleine vrachtwagens werden toen al regelmatig op de verkeerde weghelft geblazen / gezogen door tegemoet komende vrachtwagens.
Laten we hopen op een volle kracht 10 dan blijft alles nog een beetje heel en is spannend om mee te maken. | Gewijzigd: 11 december 2011, 19:50 uur, door Marga
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Het leuke is, dat hij het daar niet over heeft.
En dat er op dit moment er een voordeel is aan een dikke WC namelijk: storm!
Maar ik denk dat diegene die het schrijft ook wel weet dat een WC voor een prut winter zorgt en normaliter een dikke haat heeft aan dit soort stromingen.
Vandaar de woordkeuze dat een WC op dit moment niet zo erg is
Mijn (on)weer foto's : Foto's
1. Plaats geen 2 berichten achter elkaar. Gebruik de edit knop op jouw bericht te bewerken als je nog iets wilt toevoegen
Ik blijf samenvoegen.. ook van de leden, die al langer aanwezig zijn!
2. Haal uit een quote grote delen van de tekst en ook de plaatjes / figuren / kaarten weg. Ik kan hiervoor van harte de backspace knop aanraden.
Dit alles om de leesbaarheid van het forum te vergroten.
Dank voor de medewerking.
Niemand zit te wachten op windkracht 12 laat staan de nog veel gevaarlijker windstoten die verwacht worden.
Afgelopen week dagelijks naar Den Helder gereden en kleine vrachtwagens werden toen al regelmatig op de verkeerde weghelft geblazen / gezogen door tegemoet komende vrachtwagens.
Laten we hopen op een volle kracht 10 dan blijft alles nog een beetje heel en is spannend om mee te maken.
Afgelopen week meest een windkracht acht heel af en toe net in de windkracht negen, de zeer zware windstoten zijn voor het verkeer erg lastig, vooral bij zijwind.
Bij windkracht negen is het erg dubieus de weg op te gaan met een vrachtwagen, caravan of aanhanger vooral bij zijwind.
Bij windkracht tien is dit echt af te raden ook voor gewone personen auto's wordt het lastig bij windstoten het voertuig onder controle te houden.
Doe in ieder geval voorzichtig als je dan toch de weg op moet, voorkomen is beter dan genezen.
Groeten uit Den Helder.
de verwachte windstoten voor belgie worden nu berekend voor dinsdag bedragen 80 a 90 kmph
voor donderdag 90 kmph en uitschieters tot plaatselijk in de kustgebieden 100 kmph
dus die verwachte 12 bf is veel te hoog gegrepen ook voor nederland
een 6 tot 7 bf verwacht ik eerder en dit is niet eens storm
jam twee verschillende miodellen, afgelopen vrijdag was er ook een verschil tussen EC en GFS en het zat er een beetje tussenin dacht ik. Dus 9+12 = 21 / 2 en we komen uit op kracht 10,5 (en mij nu iet te serieus nemen)
Zal wel 10 op zee worden, 9/10 aan de kust en 6 a 7 in het binnenland (Vandaag onze lokale molenaar gesproken en die heeft als vuistregel dat de windkarcht hier zo'n 2 a 3 lager is dan die aan de kust. Moet zeggen, wat hij maalt maakt een verdraaid goeie korenwijn)
WC=WestCirculatie
Dankjewel