Ziet er altijd erg mooi uit
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee...ilm/europa.html
de weerbrichten zoals ze die geven tenminste zijn zeer gematigd, het wordt steeds minder volgens mij
Zoals de GFS het nu aangeeft zit het gebied met de zwaarste windstoten in Noord-Frankrijk en (zuid) Belgie | Gewijzigd: 12 december 2011, 15:57 uur, door TornadoCowboy
wat krijgen wij nog? hoogstens 8 bft aan de kust? meer zit er ook echt niet in volgens mij
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ja is hier ook de laatste paar uur aan het aantrekken, was ook hier zo goed als windstil en een zonnnetje.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Volgens GFS komt het tot een windkracht negen morgen in de vroege ochtend met windstoten tot 100 km/h.
Het europese model houdt het veel bescheidener met een windkracht 7 en vlagen tot zo'n 80 km/h. Geen nieuws dus.
Echter, na de top is het ook meteen weer afgelopen. Dus ook al stormt het wel, er is morgen weinig van te merken.
De storm voor vrijdag is grotendeels van de kaarten.
Wat er zo snel afgeveegd wordt, kan er natuurlijk ook zo weer op staan. Je weet het niet. Ik ga er mijn adem niet voor inhouden in ieder geval.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
MAANDAG 12 DECEMBER 2011
Een snel uitdiepend stormlaag (RACYC) trekt de komende 24 uur richting Schotland en zorgt voor een zeer uitgestrekt windveld tot over de Benelux. De kerndruk daalt naar een respectabele 945 hPa tegen morgen. Het bijhorend warmfront bereikt de regio vannacht en morgen trekt het koufront dan langs. Vooral tussen beide, in de warme sector staat er een erg sterke geostrofische wind met op 850 hPa maar liefst 40 m/s. Op zo'n 1000m hoogte is dit toch ook nog steeds bijna 30 m/s wat erg veel is. Dit levert een gemiddelde wind op van zo'n 7 bf en aan zee eventueel 8, op volle zee geeft dit een dikke 9, kleine 10 bf. Het gaat om een zuiderstorm dus erg veel verschil tussen het binnenland en de kuststreek zal er niet zijn. Noemenswaardig is dag GFS drukdalingen toont vannacht over onze regio van zo'n 14 hPa/3h wat best veel is...
Omdat de meeste wind zich bevindt in de WS zal slecht een fractie van deze geo-wind verzilverd worden door de stabiele configuratie en daarom ga ik niet verder dan zo'n 80 à90 km/h. Een theoretische uitschieter tot 100 km/h aan zee is geenszins niet uitgesloten.
Achter het koufront lijkt de atmosfeer te destabiliseren doch postfrontale subsidentie lijkt de buiigheid te onderdrukken. Als er evenwel convectie optreedt in dit postfrontal gebied dan zijn dynamische cellen mogelijk in de LU van een stevige jetstreak en in een omgeving met nog steeds hoge shear waarden. De grootste buienkans is ontegensprekelijk voorzien voor de kustgebieden.
Tegen de avond gaat de wind geleidelijk wat minder hard waaien. Een MDT RISK is gegeven voor de wind.
http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Ik heb hieronder de link over de harde wind van morgen van het AD geplaatst.
De kop geeft aan "Zet je morgen schrap voor een zware storm" even verder lees je dat het aan de kust komt tot windkracht acht.
Ook de zeer zware storm komt eventjes aan bod en dan nog een mededeling over de natste december, het gaat helemaal nergens meer over, maar de grote massa die leest dit en neemt dit klakkeloos aan.
Slechts een hele kleine groep die gaat even verder kijken dan zijn neus lang is, maar dat zullen er amper 1000 zijn.
Het is erg triest dat ik dit moet constateren, maar helaas de realiteit.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/art...are-storm.dhtml
Je de run van vanmiddag 13:00 geeft zelfs het wegvallen van de wind aan voor het noorden van Nederland.
Zo heb je windkracht 10 en zo is het nagenoeg windstil, deze storm is erg extreem het gaat van het ene uiterste naar het andere
uiterste.
De gehele media die heeft het over een zeer zware storm en dan gebeurt er dit.
Het bovenste kaartje geeft het hoogtepunt aan ongeveer 6 uur later. | Gewijzigd: 12 december 2011, 17:40 uur, door op bijna 53 graden NB
Bij Vlissingen kwam die dag de barometerstand uit op een waarde van zelfs 954.4hPa.
Het absolute record werd echter bij Eelde geregistreerd en dat was 954.2 hPa op 27 november 1983.
Een recordlage luchtdruk wil overigens niet zeggen dat het hard stormt,of storm krijgt.
Was op 26 februari 1989 volgens ik kan herinneren ook niet,was toen een groot en vlak lagedrukgebied.
Net aan windkracht 9 in het noordwesten.
@jornonweer:
Dat zijn er nu dus 2, tenzij je dit storm wil noemen?
Even voor de duidelijkheid, ik wil ook graag storm, ik woon niet voor niks in het westen
En tuurlijk kan het morgen weer anders zijn, maar het zijn er nu al 2 achter elkaar.
Hoe zit het met EC ? | Gewijzigd: 12 december 2011, 17:46 uur, door smarkie
Code rood Westkust geld vanaf 21/22 uur vanavond(Zware windstoten tussen 100 en 110 km/u, plaatselijk meer)
Code oranje Oosten van het land vanaf 0400 uur vannacht(Zware windstoten tussen 75 en 90 km/u, plaatselijk meer)
#Inmiddels midden ook oranje vanaf 0100 uur vannacht
(nieuw kaartje) | Gewijzigd: 12 december 2011, 17:48 uur, door TornadoCowboy