ze zijn beide op het zelfde tijdstip gemaakt alleen weet ik niet meer hoe ik de eerste gemaakt heb..
ik krijg het niet meer zo voor mekaar dat de foto zo licht is en dat ik toch het licht van de voertuigen er mooi op krijg zonder overbelichting.
wie helpt???
Edit nee wacht, huh? Het lijkt wel alsof de eerste een combinatie is van meerdere foto's. Laat me raden: wel een statief, geen afstandsbediening? Dat zie je aan hoe sommige strepen van voorlichten 'beginnen'. Ik neem aan dat je daarna in een programma meerdere opnames hebt samengevoegd.
Edit2: zo te zien heb je 'm 20.7 seconden open gehad bij f/4.5, ISO 400. Dat om 7 uur 's avonds. Hmz, dan toch een paar keer bewogen tijdens het filmen? | Gewijzigd: 10 december 2011, 12:47 uur, door Murphy
Edit nee wacht, huh? Het lijkt wel alsof de eerste een combinatie is van meerdere foto's. Laat me raden: wel een statief, geen afstandsbediening? Dat zie je aan hoe sommige strepen van voorlichten 'beginnen'. Ik neem aan dat je daarna in een programma meerdere opnames hebt samengevoegd.
Edit2: zo te zien heb je 'm 20.7 seconden open gehad bij f/4.5, ISO 400. Dat om 7 uur 's avonds. Hmz, dan toch een paar keer bewogen tijdens het filmen?
De foto is niet bewerkt dat is het hem juist inderdaad wel een statief en geen afstandbediening
haha!! ja idd, nu zie ik het ook! meerdere foto's in 1! tenzij ze uit de lucht komen rijden natuurlijk
neemt niet weg dat de 1e foto idd op een daglichtfoto lijkt, bij extreme sluitertijden krijg je wel dat de foto licht word maar dit is wel te licht, dit kun je ook niet met shoppen zo krijgen (heb het net gelijk even geprobeerd met wat van m'n eigen foto's)
Ik blijf erbij dat je een ND-filter/grijsfilter moet hebben gebruikt
*edit
en je hebt een canon 500d | Gewijzigd: 10 december 2011, 12:51 uur, door Roan
Zet je iso altijd zo laag mogelijk. 100 of lager, als je toestel dat kan.
Ga vervolgens spelen met je Fwaarde. Begin bij ongeveer 6, en ga steeds hoger.
Op den duur vind je de balans. Wat wel werkt, als je m zo gaat afstellen, is dat je een
vaste sluitertijd gebruikt.
Fwaarde te laag, (F4 of zo) foto overbelicht.
Fwaarde te hoog, (F26 of zo) foto onderbelicht, en je zult geen streepje zien.
Dus ga daar eens mee spelen, en je zult zien dat je vanzelf resultaat boekt
neemt niet weg dat de 1e foto idd op een daglichtfoto lijkt, bij extreme sluitertijden krijg je wel dat de foto licht word maar dit is wel te licht, dit kun je ook niet met shoppen zo krijgen (heb het net gelijk even geprobeerd met wat van m'n eigen foto's)
Ik blijf erbij dat je een ND-filter/grijsfilter moet hebben gebruikt
*edit
en je hebt een canon 500d
Het is echt 1 foto dit is bij de a6 het OS daar heuvel achtig dat verklaard waarom er licht om hoog schiet
Ik heb namelijk wel gebruik gemaakt van vertragings opname 3 sec bij bijdrage fotos
Zet je iso altijd zo laag mogelijk. 100 of lager, als je toestel dat kan.
Ga vervolgens spelen met je Fwaarde. Begin bij ongeveer 6, en ga steeds hoger.
Op den duur vind je de balans. Wat wel werkt, als je m zo gaat afstellen, is dat je een
vaste sluitertijd gebruikt.
Fwaarde te laag, (F4 of zo) foto overbelicht.
Fwaarde te hoog, (F26 of zo) foto onderbelicht, en je zult geen streepje zien.
Dus ga daar eens mee spelen, en je zult zien dat je vanzelf resultaat boekt
Ik weet gelukkig wel hoe ik alles moet instellen ben geen beginner meer maar het gaat. Om dit
Specifieke plaatje ik heb het over proberen te doen met de zelfde onstellingen. | Gewijzigd: 10 december 2011, 15:30 uur, door MarkNL
Specifieke plaatje ik heb het over proberen te doen met de zelfde onstellingen.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met deze zin, maar als ik het goed begrijp wil je met dezelfde instellingen een ander effect creeren, correct? Lijkt me lastig.. Maar factoren als lichtvervuiling, bewolking, kunnen voor verandering zorgen..
Vandaar dat ik aangaf dat het dan aan een derde factor moet liggen en niet aan de camera instellingen. zoals jij zegt o.a. bewolking...