Dit is een klein overzicht van hoe ik het zie (mbv een beetje ervaring):
Per ChaseGroep:
- Max. 2 auto's en het liefst niet meer dan 2 personen per auto.
- Communicatie met thuisblijvers, de "CommGroep" (degene die er te ver vandaan wonen/ niet kunnen/ etc.) via mobiele telefoon.
Deze houden de chasegroep op de hoogte van de ontwikkelingen adv radarbeelden/meldingen/fileinformatie/etc.
- De dag(en) voor de chase wordt de ChaseGroep en CommGroep samengesteld.
Benodigdheden
ChaseGroep:
- Vervoersmiddel
- Internetmogelijkheden (Laptop/mobiel/PDA)
- DSLR/Videocamera/anders
- Communicatie gegevens van de Comm.Groep (en andere ChaseGroep)
- Navigatiesysteem/landkaarten
- Benzinegeld!
- Eten/drinken (voornamelijk het laatste)
Comm.Groep
- Communicatie gegevens van de ChaseGroep
- Toegang tot radarbeelden (Internet) en kennis van zaken.
- Tijd en geduld
Voor de het samenstellen van de groepen kan een topic gemaakt worden in een betreffend (nieuw) forumonderdeel.
De naam van het topic wordt dan: Datum/Locatie(van het gebied waar de Chase gaat plaatsvinden)/Chase-onderwerp(Onweer/Waterhoos/Storm/etc).
Hier is geen plaats voor Slowchat/offtopic geneuzel.
Een bespreking over de interessante weersituatie komt in een ander topic om het 'schoon' en overzichtelijk te houden.
In het topic kan met zich aanmelden indien beschikbaar voor de ChaseGroep/Comm.Groep. Voor de ChaseGroep dient men te melden wat er meegenomen wordt (zie Benodigdheden).
De OP wordt bijgewerkt naarmate aanmeldingen komen voor de Chasegroep/Comm.Groep.
Voorbeeldje van de groepindeling van een OP:
ChaseGroep ZH-->NB Auto 1
- Martijn (Zwartewaal) || Auto || Internet: Laptop&mobiel || DSLR+statief || Navigatie ||
- Mister X (Gouda) || DSLR+Videocamera+statief|| Comm.gegevens ||
Chasegroep NB Auto2
- Mister Y (Eindhoven) || Tandem || DSLR || Navigatie || Comm.gegevens ||
- Miss Z ('s Hertogenbosch) || Internet: mobiel || DSLR+statief ||
Meetingpoint: Locatie + tijdstip
De voorzet is gegeven....
Hoe moeilijk het is blijkt wel uit de onweersverwachtingen vandaag. Geen der weerberichten weet waar het zal toeslaan. Eerst zou het het zuidwesten zijn, nu het noordoosten. Als ik zo naar de weerkaarten kijk, is de rek er al aardig uit. Het noordoosten, daar zou eventueel in de namiddag begin avond iets kunnen gebeuren. maar zwaar weer? Ik geloof er niets van.
heb aleen helaas geen auto.maar wel een laptop.
dus als er mensen in de buurt van den haag wonen die zin hebben om mij maybe te helpen om ervaring te geven en het te leren
zou heel leuk en cool zijn:D | Gewijzigd: 4 juni 2008, 19:04 uur, door mc-markie
In de huidige chase topics lees ik al mooie en enthousiaste verhalen over samengestelde teams voor dit seizoen. Prachtig om te lezen en om bij te houden, ik kijk nu al uit naar de verslagen. Leuk!
Alleen erop uit, is voor mij handiger. Zelf ben ik niet makkelijk in staat, om met 'n auto en team, 'adequaat' te reageren op weersomstandigheden om te chasen. Gezondheid enzo; slechte en goede dagen zeg maar. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heeft het ook weer voordelen om alleen erop uit te gaan... Onafhankelijk en gaan wanneer en waar je wil.
Ik ben een enorme weer- en natuurliefhebber; Als er zich spannende weersituaties voordoen en ik voel me ok, ga ik er graag op uit met m'n bike, camera en dosis enthousiasme. Storm, dikke pakken sneeuw, heftige wolken; buiten ervaren is het mooiste.
Daarentegen kan ik ook erg genieten van een atb-tochtje over de hei om uiteindelijk met een schetsboek lekker te gaan 'zennen' in een heerlijk zonnetje. Kortom ik vermaak me wel, weer of geen weer!
Heb er nu al zin in!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15907