nou, dat zie ik nog niet heel hard gebeuren, eerst komende runs kijken, ik kijk max 4 dagen vooruit.
Eerst regen dan steeds meer natte sneeuw en opt einde bijna alleen maar natte sneeuw !
Tof tof die eerste buien, nu even rust voor de nieuwe bui die er best wel pittig uit ziet
Weerstation in de buurt ondertussen al op 2.4°C | Gewijzigd: 14 december 2011, 13:53 uur, door Henri_1
Doe maar eens op Google witte kerst en dan zoek resultaten van deze week.
De ene zegt dat we een witte kerst krijgen en de andere weer niet.
Edit:
Afgaande op de kaarten (voor wat ze waard zijn) die GFS ons momenteel voorlegt is er nog steeds 0,0% kans op een witte Kerst. We zien een warmbloedig hogedrukgebied over onze omgeving, waarbij de kans op een grijze mistige Kerst met maxima rond 5°C het grootst is.
Echter wanneer we naar de pluimen van GFS en ECMWF kijken dan zien we toch nog steeds enkele winterse scenario's terug. Mede vanwege deze koudere mogelijkheden en de termijn (nog 11 dagen te gaan) houd ik de kansen momenteel op 10%.
Het gemakkelijkste wat ik momenteel zou kunnen doen is roepen dat het een groene Kerst zal worden, aangezien ik slechts 1 kans op 10 heb dat ik op m'n bek zal gaan. Maar ik heb 9 kansen op 10 dat ik kan claimen dat ik de groene kerst al meer dan 10 dagen van tevoren heb aangekondigd. Maar zo zit ik niet in mekaar. Er is nog steeds 1 kans op 10 dat die 10% kan worden omgezet in 100%.
Bron: http://www.rubenweytjens.be/aanloop-naar-w...kerst-2011.html | Gewijzigd: 14 december 2011, 14:02 uur, door Reins