Wat hadden jullie verwacht dan, een dik pak sneeuw?!
| Gewijzigd: 14 december 2011, 09:51 uur, door Tyshane
Ik had natte sneeuw verwacht maar kreeg alleen regen.
Maar nu is er wel natte sneeuw dus ik ben blij
Temp daalt in één keer snel van 1.3C naar 1C in een paar min. | Gewijzigd: 14 december 2011, 09:56 uur, door Reins
Jamaar, jamaar, dan wil ik ook!
| Gewijzigd: 14 december 2011, 10:06 uur, door Tyshane
(2x klikken voor vergroten)
KNMI
Beoordeling lange termijn:
Modelbeoordeling en onzekerheden
Grootste onzekerheid is (vrijdag) nog steeds de koers en intensiteit van het laag, dat deze run over het noorden van Frankrijk oostwaarts trekt. Vorige run deed dat eveneens en daarmee wijken de laatste runs sterk af van die daarvoor. Voor onze omgeving heeft een wijziging in koers en intensiteit van het laag grote gevolgen voor het te verwachten windveld. De meeste EPS leden trekt zuid langs over België of Noord-Frankrijk. De oplossingen met een koers noord van Nederland, waarbij ons land in het sterkste windveld zou komen, zijn in de minderheid. Maar gezien de afgelopen dagen is dat zeker nog geen garantie. Het wel of niet sterk uitdiepen is erg afhankelijk van de gunstige interactie met de jet stream.
Vanaf vrijdag hebben we een aantal dagen waarin we iets lagere temperaturen mogen verwachten. Vooral de bovenlucht koelt sterk af, maar aan de grond hebben we vaak nog te maken met een aanvoer vanaf de relatief warme Noordzee.
Vanaf begin volgende week lijkt het vrij zachte weer terug te keren als de stroming westelijk wordt. Deze ontwikkeling wordt door ongeveer 70% van de leden ondersteund, zie ook de pluim.
Ongeveer 20-30% van de leden laat komt met wat koudere oplossingen, met rustiger hogedrukweer
Uitgifte: 14/12/2011 03.32 uur LT | Gewijzigd: 14 december 2011, 10:26 uur, door Ben47
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
ff naar Buienradar en dan rechts op het kaartje " regenverwachting " .. gisteren werd er op vrijdag 07:00 nog sneeuw in getekend (en flink ook) maar dat is nu alweer weg. Nog wel heel veel regen op vrijdag, met de harde wind er bij wordt het evengoed wel een zootje op de weg..
Zou er nog niet te veel op rekenen, 850 hpa temperatuur is nog te hoog.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Kijk dat is een sterk staaltje positief denken! Wat me opvalt met de pluimen van de laatste tijd is dat ze steeds de wat minder lage temperaturen vooruit schuiven. En op KT, korte termijn, het steeds kouder wordt terwijl dat een aantal dagen terug er niet instond voor die datum.