want het is gewoon onduidelijk met 4 groene blokjes van 0 tot 9 graden.
welke kleur groen van ons land past bij welk vierkant blokje?
en wat is de 850 temp die dag?
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html | Gewijzigd: 13 december 2011, 08:02 uur, door albalinda
ah ok,en wat zijn de dauwpuntjes dan?
anders zoek je het zelf even op, albalinda heeft je een link gegeven.. als je dan vervolgens 2m taupunkt even opzoekt en aanklikt
Altijd weer een uitdaging om nederland te vinden op de kaart | Gewijzigd: 13 december 2011, 08:19 uur, door Roan
Ik ga vandaag maar op voorhand de volgende verzoeken plaatsen. In de hoop, dat het helpt
Een mens moet toch iets te hopen hebben
1. Plaats geen twee berichten achter elkaar, maar edit het originele bericht
2. Verwijder alle plaatjes / figuren / kaarten enz. uit een quote.
3. Kort de quote zo ver mogelijk in. Een paar woorden is genoeg, meestal staat het gequote bericht er vlak voor.
Aangezien ik een veegactie heb gehouden net is het volgende plaatje ook meegegaan. Maar ik wilde jullie hem niet onthouden
Met dank aan MRsnowman
Ik vind hem geniaal! | Gewijzigd: 13 december 2011, 08:28 uur, door Marga
Volgens mij zien het de noren wel zitten,wat betreft winter weer jippie
zo jammer he weer verwijderd mijn post,...
Maar het hoog gaat naar de goede kant verhuizen
Edit Marga: Er wordt gemodereerd en dat weet je | Gewijzigd: 13 december 2011, 09:01 uur, door Marga
Hier citaat weer.nl over de vinger, alleen moet nog wel wat aan gesleuteld worden
Een krachtige smalle rug van hoge luchtdruk, bij voorkeur aanwezig in de bovenlucht, met een noord-zuid oriëntatie op de oceaan richting IJsland. Bij ons komt de stroming dan uit noordelijke richtingen, waarmee dan koude lucht, maar ook sneeuwbuien kunnen worden aangevoerd. Kromt die ‘vinger’ zich vervolgens richting Scandinavië, dan kan er wellicht een mooie vorstperiode in de steigers worden gezet.
Zodra de LP gebieden naar het zuiden gaan draaien wordt het interesant.
Gr
Frank
Helmond
Regen behorend bij het WF verlaat spoedig het oosten. In de warme sector voor het KF tijdelijk even wat droger. Op het koufront buiige regen of enkele buien. na trogpassage slechts geïsoleerde buien, met wolkentoppen tot FL250 en een temperatuurverschil tussen top en oppervlak van meer dan 40 graden is onweer later op de dag zeker niet uit te sluiten.
De progtemps en NESO laten voor de trog van woensdagnacht en -ochtend zien dat er wat winterse neerslag (natte sneeuw) zou kunnen vallen. Vermoedelijk is hiervoor wel langdurig doorvallende neerslag nodig om de luchtkolom voldoende neerwaarts te laten afkoelen richting de natteboltemperatuur.
Onzekerheid voor woensdag. In het zuiden en zuidoosten waarschijnlijk buiige regen, bij de trog stevige buien. EC geeft ook een dergelijke verdeling. De systemen kunnen overigens ook zomaar kenmerken van een instant occlusie gaan vertonen.
(2x klikken voor vergroten)
hmm gifje loopt niet.. kijk zeld maar op wetter3.de
geaccumuleerde sneeuwverwachting tot dinsdag 20 dec. zou het?
| Gewijzigd: 13 december 2011, 10:33 uur, door JPP