Ik vind het wel eerlijk dat we nw wind krijgen met veel sneeuw en kou, zodat wij hier weer eens veel sneeuw krijgen na 2 jaar
Alhoewel, in het weekend komt er al een klein voorproefje.. en er hoeft maar 'dit' te gebeuren komende weken in het weer bij ons.. en het kan zo sneeuwen.
Ik hou toch zo van het nederlands klimaat..
Van een kwakkelwinter naar een koude winter, dat lijkt mij wel wat , als het nu maar eens opschiet
Nou als dat kaartje uitkomt dan gaat er héél veel sneeuw vallen op kerstavond! Pracht kaart! Misschien eindelijk eens een jaar ene koudeput met kerst ipv een dooiaanval?
Ja als dit de kaart voor vandaag zou zijn, dan zou ik gaan geloven dat het overmorgen wel eens zou kunnen gaan vriezen met een NNO wind en over 2,5 week een Elfstedentocht kunnen houden. Maar helaas, het is een kaart voor over 16 dagen en die is bij de volgende run zeer waarschijnlijk uit beeld. | Gewijzigd: 8 december 2011, 12:05 uur, door Ben47
Het is erg gesteld als men winterse buien en wat nachtvorst als een winterprikje (hoe voorzichtig en klein ook) gaat bestempelen. Het zijn beide fenomenen die van september tot aan de ijsheiligen in mei kunnen plaats vinden...
Maar ik begrijp het wel, we moeten ons vastklampen aan elke strohalmpje toch ?
Hier teken ik wel voor, alhouwel ik nog wel met de trein moet dan.. dus hopelijk heeft NS het DEZE keer wel goed voor mekaar.
(:
We zien het wel toch? Maandag en Zaterdag ligt er in ieder geval een sneeuwdek van 1 a 2 cm hier waar ik woon s'ochtends.. voor zover het nu lijkt
Helemaal prima hoor als je er zo over denkt!
Nou ja 'in ieder geval'... Daar zou ik me niet teveel aan vastklampen! Ga uit van niets, kan het ook niet tegenvallen!
| Gewijzigd: 8 december 2011, 12:18 uur, door Tyshane
Nou ja 'in ieder geval'... Daar zou ik me niet teveel aan vastklampen! Ga uit van niets, kan het ook niet tegenvallen!
Heb je wel gelijk in... maar als die blokkade echt werkelijk word boven ons...SNEEUWWW
Doch zijn er veel aanwijzingen dat het een lange winter zou MOETEN worden, maar nu is eigenlijk officieel de herfst pas begonnen...
De winter begint dus ook later... misschien hebben we nog sneeuwkans in maart .
Dat zou geweldig zijn!
Alhoewel voor mensen die buiten moeten werken.. gun ik hun toch wel geen sneeuw...
Doch zijn er veel aanwijzingen dat het een lange winter zou MOETEN worden, maar nu is eigenlijk officieel de herfst pas begonnen...
De winter begint dus ook later... misschien hebben we nog sneeuwkans in maart .
Dat zou geweldig zijn!
Alhoewel voor mensen die buiten moeten werken.. gun ik hun toch wel geen sneeuw...
Nou sneeuw in maart hoeft van mij ook niet. Mijn ideale winter is, veel sneeuw in december, veel ijs in januari, februari overgangsmaand en in maart graag de lente!
EDIT ; KAART IS NIET VAN DE LAATSTE RUN /!\, archief-kaartje van paar dagen terug
Sorry, je hebt gelijk. Ik had het anders moeten zeggen:
Ik heb deze winter nog geen 1 kaartje gezien die serieus te nemen is waarop zeeland sneeuw krijgt.
of neem jij deze kaart wel serieus ?
De enige kaarten die ik serieus neem zijn die kaarten van Jan.
Moa, ik denk niet dat het nog wat word met december.. maar we zien t wel toch ? Hahah
Ik heb deze winter nog geen 1 kaartje gezien die serieus te nemen is waarop zeeland sneeuw krijgt.
of neem jij deze kaart wel serieus ?
Nee ik zeg ook niet dat ik deze kaarten sirieus nam. maar zeeland is al wel soms wit-berekend geweest deze nieuwe winter
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
---
Kan je beide uitspraken onderbouwen?!
Kans voor sneeuwrijke december lijkt me lastig, een winterprik zou kunnen. Maar we zien wel idd. Ik ben snel tevreden!
Wat?! Dus je plaatst een kaart die je niet serieus neemt?
| Gewijzigd: 8 december 2011, 12:37 uur, door Tyshane
Winterprik is ook leuk, als sneeuw een paar dagen blijft liggen.
Maar wat nog leuker is .. is sneeuw wat eerst veel valt. en daarna blijft liggen (circa 20cm)
Vanwege bijvoorbeeld een koud hogedruk gebied. Wat zich dan stabiliseert hier.
Dat is mijn beeld..
Zo hoeven we ook niet constant te strooien , want er komt niks bij, maar de rest blijft wel liggen.
Ach ... zo zal het toch niet gaan ?
Ik weet niet of dit mag, sorry dan mag dit bericht verwijderd worden.
Ik heb hier een site gevonden met actuele gfs kaarten:
http://home.online.nl/deweerman/rtvu/GFS16daagse.htm
Sorry voor als het niet mag.
Edit Marga:
Opeenvolgende berichten samengevoegd!
Plaats zoveel mogelijk informatie in één bericht en niet 2 achter elkaar. Dit verhoogt de leesbaarheid! | Gewijzigd: 8 december 2011, 16:55 uur, door Marga
Ik heb hier een site gevonden met actuele gfs kaarten:
http://home.online.nl/deweerman/rtvu/GFS16daagse.htm
Sorry voor als het niet mag.
Hallo allemaal ik ben Peter uit Bussum en nieuw hier en wil graag alles gaan begrijpen van het weer ben nog een beetje boel beginneling dus zou iemand mij kunnen uit leggen waar ik nou precies naar moet kijken op de kaarten en wat betekent die cijfers rechts ernaast misschien een stomme vraag en zijn er ook goede boeken hierover BVD Peter
Op deze site staat enorm veel beschreven: https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ Tevens welkom op onweer-online
Hoi Peter welkom! Ik zou om te beginnen je eens inlezen in de verschillende materie omtrent meteorologie. Op deze site is daar veel info over te vinden. Speur eens door de verschillende info-topics op het forum, daar vind je veel info over kaarten e.d.! Succes!
Het is net een toverbal,.. "kijk nu is ie weer blauw" CFS huppeld ook maar een beetje op en neer, zat net nog te kijken op de kaarten van CFS, maar zoals die nu aangeven blijft het tot midden jan. WC, WC, en WC...
Morgen is het waarschijnlijk weer anders, net als alle puimen en GFS, je kan er geen touw aan vast knopen. Het is niet voor niets dat Jan / Johann geen updates doen op dit moment
Vorig jaar eindelijk maar eens een account aangemaakt, na een jaar van stilte toch maar eens een kleine "bijdrage". Ik lees ondertussen alweer even mee en beperkt mijn reacties gezien mijn kennis van het weer relatief gering is.
Ik las net op nujij.nl dat het ook in de UK behoorlijk winters is. Zie hiervoor:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-20...-shivering.html
Wellicht een leuke voorbode voor ons.