Ik wil nu sneeuw EN een witte kerst/oudjaar.
Regel dat even.
Dat kun je niet willen, het moet gewoon komen.
Ik durf te wedden, dat wanneer het er is (sneeuw natuurlijk).. iedereen na 2 dagen zegt.. weg met sneeuw.
Maar ik heb liever sneeuw met kerstdagen.. maar dat gaat hem niet worden.. ik vind alles best..
Zolang er maar een paar dagen 5 cm sneeuw ligt ben ik al blij voor de gehele winter! | Gewijzigd: 8 december 2011, 10:57 uur, door Joeke12
Beetje de tendens van januari 2011, telkens alles een week opschuiven. We worden in de maling genomen door de computer van het KNMI,..
(en voor diegenen die het nog eens willen zeggen, ik weet dat de meeste het geen relevant model meer vinden, maar ik vind het voor de eerste maanden toch goede informatie geven hoor)
nee, want dit is de 00z run en niet de 06z die nu binnen rolt op wetterzentrale.
Kijk goed linksboven op de kaarten om welke run het gaat. | Gewijzigd: 8 december 2011, 11:35 uur, door Debbieke
Kijk goed linksboven op de kaarten om welke run het gaat.
Het gaat ook over iets dat al voorbij is 8/12 00u.
Ik denk dat hij bedoeld.. de eerste winterse buien.. hagel en dergelijke.. voorzichtige vorst (0 graden)
Ik kan dit mis hebben natuurlijk?
Hieruit mag ik concluderen.. als dit doorzet... goede kou?
Ook sneeuw erbij of niet?
Edit Marga; opeenvolgende berichten samengevoegd | Gewijzigd: 8 december 2011, 16:52 uur, door Marga
Misschien dan toch beter opletten ?
EDIT ; KAART IS NIET VAN DE LAATSTE RUN /!\, archief-kaartje van paar dagen terug | Gewijzigd: 8 december 2011, 11:52 uur, door jeroenelf
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik kan dit mis hebben natuurlijk?
Dat heb je goed gezien... Maar paar weken terug ook nachtvorst e.d.
Dat is moeilijk te zeggen nu, hij schetst al een 'stel dat- situatie', dus sneeuw is dan niet echt te bepalen...
| Gewijzigd: 8 december 2011, 11:54 uur, door Tyshane
Dat kwam door het hogedruk gebied die hier zat, en onbewolkte nachten.. waardoor het kwik zeer snel omlaag ging toen.
Maargoed.. Duitsland al sneeuw, Frankrijk ook al wat, in het noorden van Europa komt ook op gang..
Wanneer komen wij ? (Ik bedoel een blijvend sneeuwdek hé:-) ) | Gewijzigd: 8 december 2011, 11:56 uur, door Joeke12
Naja in iedergeval stagneert de westcirculatie in zo'n geval. de positie van een blokkade bepaald mede of de kou in een voor ons goede richting dan afzakt.
Oké..
Ik vind het wel eerlijk dat we nw wind krijgen met veel sneeuw en kou, zodat wij hier weer eens veel sneeuw krijgen na 2 jaar
Alhoewel, in het weekend komt er al een klein voorproefje.. en er hoeft maar 'dit' te gebeuren komende weken in het weer bij ons.. en het kan zo sneeuwen.
Ik hou toch zo van het nederlands klimaat..
Van een kwakkelwinter naar een koude winter, dat lijkt mij wel wat , als het nu maar eens opschiet | Gewijzigd: 8 december 2011, 11:59 uur, door Joeke12