lol JIJ begrijpt best wat ik bedoel !
ps. ricootje kijk nog een keertje naar mijn post .. heb er nog een kaartje aan toegevoegd. | Gewijzigd: 8 december 2011, 00:23 uur, door Callie-P
Ik zal je even uitleggen. Het is natuurlijk op lange termijn dus hecht er geen waarde aan. Maar ik vertel je nu wat gunstiger is. Het hoog wat op zee ligt dat zorgt ervoor dat het Azoren laag naar de middellandse zee wordt geduwt, dat betekent dat het hoog mooi mee schuift en zich ergens in de buurt van de UK gaat stallen. Dan krijg je bij ons een toch wel koude noord/oost stroming. Dit bevat uiteraard haken en ogen, maar de ontwikkeling is alvast op de goede weg. Maar in de volgende run is het waarschijnlijk weer weg. Maar nu weet je in ieder geval wat ik bedoel met gunstige ontwikkelingen. Helaas of gelukkig ver buiten betrouwbare termijn.
| Gewijzigd: 8 december 2011, 00:31 uur, door Ricootje
Blij dat je met het even uitlegt
maar je vergeet hier even iets essentieels.. en dat is de 200hPa kaart. Die laat zien dat de verplaatsing van de drukgebieden zich niet zo zullen verplaatsen zoals jij schetst..
( maar gelukkig zeer lange termijn zoals jij ook zegt)
Je zegt overigens:
hoog mooi mee schuift en zich ergens in de buurt van de UK gaat stallen. Dan krijg je bij ons een toch wel koude noord/oost stroming.
Je krijgt dan geen Noord/oost stroming als de kern boven de UK ligt maar een noord/west stroming,, en dat hoog boven de UK.. menigeen krijgt hier jeuk van want vorig jaar was dat nou juist degene die de winter de nek omdraaide in januari..
De Kern van het hoog moet boven Scandinavië komen te liggen dan krijgen we een noord/oost stroming maar dat gaat niet gebeuren met een hoog wat vanaf de atlantic komt aanwaaien.. die verliest het van het laag die maar aangevoerd worden vanuit het noord/westen.
Een hoog zou moeten komen vanuit Rusland daarnaast moet er ook koude zijn in Rusland, ook deze lange termijn kaarten laten bijna geen kou zien boven Rusland. In NL is het wel wat frisser doordat er op dat moment koude lucht uit centraal Europa komt, maar goed dat is lekker voor het gevoel maar zal ons zeker geen winter geven.
Even voor de anderen JA dit is lange termijn maar we hebben hier wel weer eens een leuke discussie | Gewijzigd: 8 december 2011, 07:51 uur, door Marga
Juist! Die discussie hebben we afgelopen jaar (januari 2011) tot in den treuren gevoerd.
Elke keer de verwachtingen in januari op kou terwijl dat UK laag maar bleef liggen waar hij zo graag wilde liggen.
De pluim werd elke keer kouder op termijn en die tendens werd elke dag uitgesteld....tot de lente al vroeg in maart zijn gezicht liet zien.
Uiteraard hoop ik heel, heel snel op inval van de winter en ook ik heb mijn twijfels wat er na zondag/maandag met toch wel koude temp gaat gebeuren. Op lange termijn ziet er het nog steeds niet goed uit wat de winter betreft maar misschien dat door de storm van vandaag, en de verwachte harde wind voor de komende 2 dagen er iets heel anders uit komen... | Gewijzigd: 8 december 2011, 07:51 uur, door Marga
wat was dat hoog toen vervelend brrr krijg er nog de kriebels van..
maar goed.. wie weet .. geen winter is hetzelfde dus zoals jij ook afsluit..
Misschien dat er straks wel iets heel anders gaat uitkomen !
Welterusten u allen ik ga naar bed | Gewijzigd: 8 december 2011, 07:52 uur, door Marga
I know, moet je niet doen, op een ding afgaan, ik zat nog op mijn werk en moest het ff (te) kort houden... minor detail. Mijn bedoeling was eigenlijk om dit ff te laten zien, dat het duwtje er wel zit maar met alleen bloem bak je geen brood inderdaad (als je begrijpt wat ik bedoel). Maar de bloem is er.. nu de eieren, gist en melk nog
Dit scheelt dubbele lappen tekst op het forum.
Hiermee wordt de leesbaarheid verhoogd. (En het scheelt mij werk )
Dank voor de medewerking. | Gewijzigd: 8 december 2011, 07:54 uur, door Marga
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Alleen hier sneeuw in het weekend, heerlijk!
Maar er gaat dus zoals het nu lijkt geen sneeuw meer vallen dit jaar (redelijke hoeveelheden, + wat kou)?
Laten we hopen dat er nog wat gebeurd januari... maar niet getreurd... in Februari is er zelfs hoop... dan is het altijd het koudst.
(2x klikken voor vergroten)
daarnaast zie je dat de straalstroom gelijktijdig voor een zuidelijke koers kiest. Dit zou goed uit kunnen pakken voor ons. nou maar hopen dat het stand houdt want vooralsnog lijkt het er niet op. ( in deze run althans ) misschien dat dit gaat veranderen.
Die Control (blauwe lijn) heeft over de laatste vijf dagen van de pluimduur nog nooit enig houvast geboden. Die slingert per dag heen en weer van koud naar warm en terug.
Tegen die tijd ben ik de winter alweer zat aan het worden.
Ik wil nu sneeuw EN een witte kerst/oudjaar.
Regel dat even.
Ik wil nu sneeuw EN een witte kerst/oudjaar.
Regel dat even.
Jaaa, sneeuw (plaats Somero in zuiden van Finland)
Bron: tiehallinto.fi | Gewijzigd: 8 december 2011, 10:58 uur, door Ben47