tot zo ver nog niets gehad op een paar nat flatsen na
Mijn favo land oostenrijk waar ook al jaren niet meer kom, treft het beter
Gister was er haast nog geen sneeuw te zien daar
http://webcam.interwave.at/view/index3.sht...style=&cam=
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Misschien deze beter
en dan kijken bij a13 brenner autobahn
http://www.asfinag.at/webcams
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
en dan kijken bij a13 brenner autobahn
http://www.asfinag.at/webcams
ik maakte een grapje (daarom ook het tongetje).. Was een behoorlijk pak gevallen zag ik op de webcams!
Het begint hier eindelijk licht te worden!
Geldig van vrijdag 09 december tot woensdag 21 december
Pas vanaf vrijdag zien we dat het wat kouder kan worden wanneer er met een stroming uit westnoordwest wat koudere lucht wordt aangevoerd. In het weekeinde en daarna zien we dan zelfs de sneeuwkans wat toenemen maar noemenswaardig hoog wordt die niet. Vooral ook omdat de meeste members een duidelijk stijgende trend laten zien in de temperatuur na het weekeinde.
Na het weekeinde geven de meeste members weer hogere temperaturen aan. Een "echte" winterse periode is deze periode absoluut nog niet zichtbaar. In de clusterkaartjes zien we dat voor vrijwel de gehele periode de meeste members een meanderende zonale stroming blijven geven.
| Gewijzigd: 7 december 2011, 10:17 uur, door Tyshane
Pas vanaf vrijdag zien we dat het wat kouder kan worden wanneer er met een stroming uit westnoordwest wat koudere lucht wordt aangevoerd. In het weekeinde en daarna zien we dan zelfs de sneeuwkans wat toenemen maar noemenswaardig hoog wordt die niet. Vooral ook omdat de meeste members een duidelijk stijgende trend laten zien in de temperatuur na het weekeinde.
Na het weekeinde geven de meeste members weer hogere temperaturen aan. Een "echte" winterse periode is deze periode absoluut nog niet zichtbaar. In de clusterkaartjes zien we dat voor vrijwel de gehele periode de meeste members een meanderende zonale stroming blijven geven.
laten we hopen dat de members er over een paar dagen anders over denken.kan zomaar..
(2x klikken voor vergroten)
Ik las zaterdag en maandag sneeuwkans van paar cm's s'nachts?
Dit zijn gunstige berichten, ik kijk hier naar uit.
Maar ik heb even nagekeken op diverse sites, en na dit weekend gaat de wind naar zw draaien....
Dit is .. als je sneeuw en koud wilt... heel ongunstig...
Maargoed, we zien het allemaal wel.
Ik hoop in ieder geval met de kerstdagen toch op een klein sneeuwdekje overdag en met oud en nieuw.. daarna zal ik er vast wel weer genoeg van hebben (=.
Groeten, | Gewijzigd: 7 december 2011, 13:30 uur, door Joeke12
Pas vanaf vrijdag zien we dat het wat kouder kan worden wanneer er met een stroming uit westnoordwest wat koudere lucht wordt aangevoerd. In het weekeinde en daarna zien we dan zelfs de sneeuwkans wat toenemen maar noemenswaardig hoog wordt die niet.
in Belgie voorspellen ze niet van sneeuw kan dat??
Stilte voor de storm
OT: Hoe groot is de kans dat het na het weekend ook daadwerkelijk zacht wordt? Ik hoor de een zeggen 'het wordt zacht', de ander hoor ik zeggen 'het is nog lang niet zeker.'
Edit: En is er eigenlijk al wat meer zekerheid over het verdere verloop van de winter? Of iig eind december? | Gewijzigd: 7 december 2011, 15:29 uur, door Richard--
Zo denk ik er ook over.
Ik weet alleen niet waarom
Citaat van jorentje, woensdag 7 december 2011, 14:56 uur in Belgie voorspellen ze niet van sneeuw kan dat??
Ik denk dat dat goed gaat kunnen inderdaad. Maar check voor de zekerheid het KMI even!
Ik weet alleen niet waarom
Ik ook niet, kan het niet onderbouwen, maar heb zo het gevoel dat we volgende week een kentering in de kaarten krijgen!
| Gewijzigd: 7 december 2011, 16:16 uur, door Tyshane
...Is ultra lange termijn, hou ik niet zo van, juist omdat het zo onbetrouwbaar is, ook maar van een model, maar zoals ik al zei, ik heb niet teveel tijd maar toch.. kaartje is 2 graden kouder dan de dag ervoor....als die trend doorzet, met neerslag......dan heb je????? maar zoals ik zei, niet teveel waarde aan hechten hoor, LT
| Gewijzigd: 7 december 2011, 18:44 uur, door stratocumulus