alleen maar hopen dat we dat niet de hele winter houden en we van een echte mooie winterse periode mogen genieten in de komende maanden.
maar dat moet toch haast wel goed komen zou je zeggen...vraag is wanneer.
onzekerheid nu...
Regen.
Verhuis gewoon naar hier | Gewijzigd: 7 december 2011, 00:20 uur, door Eifel
Voor sneeuw moet je niet uitgaan van het dauwpunt maar van de zogenaamde natteboltemperatuur.
Ik heb hier een formule gevonden waarmee je aan de hand van de temperatuur ,de luchtvochtigheid en in mindere mate de luchtdruk de natteboltemperatuur zelf kan uitrekenen.
Voor overige tekst en uitleg zie deze link:
http://home.online.nl/deweerman/rtvu/omrek...vochtigheid.htm
Ik heb de uitkomst van de formule vergeleken met de waardes op mijn weerstation en ze kloppen.
Ik heb hier een formule gevonden waarmee je aan de hand van de temperatuur ,de luchtvochtigheid en in mindere mate de luchtdruk de natteboltemperatuur zelf kan uitrekenen.
Voor overige tekst en uitleg zie deze link:
http://home.online.nl/deweerman/rtvu/omrek...vochtigheid.htm
Ik heb de uitkomst van de formule vergeleken met de waardes op mijn weerstation en ze kloppen.
Interessant, bedankt!
Nou boven Oss was het alleen maar regen. Ook nu, als ik naar buiten kijk, is het maar een droevige boel.
Misschien dat er in het weekend van die smerige drap valt, maar de kansen op neerslag zijn dan weer minimaal
| Gewijzigd: 7 december 2011, 08:00 uur, door Ossekop
http://meteo.sf.tv/sfmeteo/diverses_calc_snow.php | Gewijzigd: 7 december 2011, 08:01 uur, door Jeroen71
Allereerst maar weer even de bezem erdoor gehaald. Ik wil jullie attenderen op de volgende quote van Jan uit de openingspost:
Voor degene, die moeilijk begrijpend lezen: We kijken naar wat er op de kaarten staan en praten er gezellig met zijn allen over. Niets meer en niets minder. Het is niet zo, dat wat er staat, dat we dat ook krijgen. Dus alle berichten, die hier over gaan heb ik verwijderd en blijf ik ook verwijderen. Het is een winterdiscussie topic geen mediatraining topic!
Ten overvloedde: Jan is geen moderator meer, dus is niet verantwoordelijk voor het verwijderen van berichten! | Gewijzigd: 7 december 2011, 08:19 uur, door Marga
Misschien dat er in het weekend van die smerige drap valt, maar de kansen op neerslag zijn dan weer minimaal
idd. stond ook in de beginpost. "Kans op een een laagje" dat tevens snel weer zal verdwijnen. Vooralsnog geen bakken dus helaas. Wellicht wel genoeg voor een beetje wintergevoel. De verwachting wel of geen sneeuw is spannend, daar moeten we het nu mee doen. Een echte winterperiode laat nog ff op zich wachten. We krijgen vast nog wel betere pluimen te zien deze winter.
Blijf toch droevig gestemd,als ik dit zo lees ( winterfanaat )
Blijf toch droevig gestemd,als ik dit zo lees ( winterfanaat )
niet getreurd mijn jong...hoofdje weer omhoog.
de winter kan zomaar ineens toeslaan binnen een week.daar kan geen kaart voor over 2 weken later tegenop.
kan zomaar ineens omslaan.
de vraag is alleen wanneer.dus dat maakt het juist alleen maar spannender!