Aan de astronomische winter heb je niet veel aan als je met het weer bezig bent. Het gemiddelde begint te tellen vanaf 1 december. Jan probeerde gewoon wat hoop te geven aan de winterliefhebbers, dat er nog vanalles kan gebeuren.
ej jan
is de pluim eigenlijk afgestemd op de runs van wetterentrale? of zit er gewoon degelijk verschil in?
omdat ik als ik naar de pluim kijk is de spreiding gewoon groot op LT
en hoe moeten we dan zeker weten dat johann gelijk krijgt?
want aan de pluim is het niet te zien dat er kou aankomt.
weather without storms is no weather at all.
Mompel Mompel winter komt laat???????????
Noordelijk halfrond (astrologisch) Winter: 21 december t/m 20 maart
No Comment!! | Gewijzigd: 11 december 2011, 17:27 uur, door civiccoupe
Aan astronomie hebben we hier niet veel natuurlijk...
Moet je de langjarige gemiddelde temperatuur van 1 dec. en 1 maart eens vergelijken, weet je direct welke datum eerder bij de winter past.
Het harde verdict is dat er ruim 10% van de winter achter de rug ligt
Moet je de langjarige gemiddelde temperatuur van 1 dec. en 1 maart eens vergelijken, weet je direct welke datum eerder bij de winter past.
Het harde verdict is dat er ruim 10% van de winter achter de rug ligt
Kun je dat ook staven adh van grafiekjes waarbij blijkt dat over gehele winter periode 10% in de eerste maand valt?
is de pluim eigenlijk afgestemd op de runs van wetterentrale? of zit er gewoon degelijk verschil in?
omdat ik als ik naar de pluim kijk is de spreiding gewoon groot op LT
en hoe moeten we dan zeker weten dat johann gelijk krijgt?
want aan de pluim is het niet te zien dat er kou aankomt.
Johann interpreteert gewoon de diverse kaarten, de ENS plus gezond verstand. (Zei Johann net tegen me)
1. Plaats geen 2 berichten achter elkaar. Gebruik de edit knop op jouw bericht te bewerken als je nog iets wilt toevoegen
Ik blijf samenvoegen.. ook van de leden, die al langer aanwezig zijn!
2. Haal uit een quote grote delen van de tekst en ook de plaatjes / figuren / kaarten weg. Ik kan hiervoor van harte de backspace knop aanraden.
Dit alles om de leesbaarheid van het forum te vergroten.
Dank voor de medewerking.
ik zie dat johann hier ook rondsnuffelt, dus er staat wel degelijk iets te gebeuren waar NL zich grotendeels op veheugd!
Ik snuffel overal rond (mits tijd)
Helaas de laatste dagen niet zoveel tijd door oa. pers. omstandigheden.
Later wellicht meer weer-analyses etc ook van mij op OO.
Ciao Johann
Gelukkig is die 10% 'maar' kwantitatief te beschouwen, niet kwalitatief
Misschien krijgen we wel een maand maart zoals in 1845 met een gemiddelde temp van -2.3°C (in die winter bedroeg de gem temp in december wel -3.4°C )
Dank voor de medewerking.
Beste Marga,
ten eerste respect dat je het geduld hebt om het te blijven herhalen en ten 2e een "pluim" voor je humoristische manier van dwingend optreden! je zou een manager moeten worden! maar goed,dat was even off.T. maar vond dat niet alleen Johann en Jan een veer in hun r..t verdienen, maar ook eens de mensen achter de schermen!!
Ik zal de veer ook overbrengen naar de rest van de crew. En zal ze niet op een bepaalde plek steken | Gewijzigd: 11 december 2011, 18:12 uur, door Marga
Aan de astronomische winter heb je meer dan aan de meteorologische winter. Het gemiddelde begint inderdaad te tellen vanaf 1 december, maar denk je dat het weer daar rekening mee houdt? Nee. Waar het weer echter wel door beinvloedt wordt is de stand van de zon, en daar is de astronomische winter op gebaseerd
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dan zouden we aan de hand van de stand van de zon eind december in het midden van de winter zitten