Je had er nu al moeten zijn. Om 10.30u was het hoog water.
Ik weet dat ik hier geen reclame moet maken voor andere forums, maar op Skyscrapercity heb ik een topic aangemaakt over het hoge water in Rotterdam, waar waarschijnlijk door andere forumleden in de namiddag ook foto's van het hoge water komen te staan. Voor wie geïnteresseerd is:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1466891
De deuren van de stormvloedkering op de Oosterschelde bleven gewoon open.
De Stormvloedkering gaat dicht als het water in de Oosterschelde tot drie meter boven NAP stijgt.
Sinds de opening op 4 oktober 1986 zijn de schuiven 24 keer gesloten, maar vandaag bleven zij gewoon open.
Wel is het fietsvoetveer Vlissingen-Breskens tussen 13:00 uur en 14:55 uur uit de vaart geweest ivm het de hoge waterstand.
Overzichtspagina verwachtingen
===============================================================================
Sector |Waars|Alarm| Astronomisch | SVSD-verwachting |W/A|Bijgestelde
(evt.station)| peil| peil| hoogwater | hoogwater | |verwachting
-------------------------------------------------------------------------------
Schelde | 330 | 370 | 10-12 01:37 +211 | 10-12 01:35 +250 | | --:-- +---
(Vlissingen) | | | | | |
West-Holland | 220 | 280 | 10-12 02:25 +120 | 10-12 02:25 +170 | | --:-- +---
(H.v.Holland | | | | | |
Dordrecht | *** | 250 | 09-12 15:44 +099 | 09-12 17:00 +180 | | --:-- +---
Den Helder | 190 | 260 | 09-12 18:50 +071 | 09-12 16:30 +200 | W | --:-- +--
Harlingen | 270 | 330 | 09-12 20:55 +108 | 09-12 20:30 +260 | | --:-- +---
Delfzijl | 300 | 380 | 09-12 23:14 +149 | 09-12 22:00 +300 | W | --:-- +--
Stormvloedkeringen | Open | Gesloten | Sector
Oosterscheldekering | * | | Schelde
Maeslant- en Hartelkering| * | | West-Holland
Hollandse IJssel kering | | * | West-Holland
tijden in MET, hoogten in cm t.o.v. NAP, W = Waarschuwing, A = Alarmering
zitting aangevangen op 03-12 om 07:00.
voor meer informatie zie pagina SV02: Toelichting SVSD.
De aangepaste verwachtingen.
Volgens de laatste verwachtinmgen was deze waterstand ook verwacht.
De Maeslantkering die is gewoon open gebleven.
Voor sommige inwoners van Maassluis en Schiedam had deze beslissing toch wel nadelige gevolgen, want daar liepen sommige straten door de hoge waterstand uiteindelijk toch onder water.
De hoogwatergolf verplaatst zich nu verder richting Den Helder, daar wordt rond 16:30 een hoogste waterstand verwacht van +2.00 N.A.P.
Voor Harlingen wordt vanavond rond 20:30 uur een waterstand verwacht van +2.60 N.A.P.
De keermuur zal dus ook weer worden gesloten, dat gebeurt vanaf een waterstand van +1.90 N.A.P.
Delfzijl heeft volgens de laatste verwachtingen de hoogste waterstand van +3.00 N.A.P. rond 22:00 uur vanavond.
Op dit moment is er nog alleen een waarschuwing van kracht, voor de sector Den Helder en Delfzijll.
In Harlingen zal de verwachte waterstand 10 cm onder het waarscvhuwingspeil blijven, maar ook daar zal de komende uren de waterstanden door Rijkswaterstaat in de gaten worden gehouden.
De onderstaande afbeelding is afkomstig van RTV Rijnmond. | Gewijzigd: 9 december 2011, 16:24 uur, door op bijna 53 graden NB
Ik ben voor een deel met je eens.
Het is een afweging van veiligheid en economische belangen, er wordt dus puur naar een kostenplaatje gekeken.
Zolang de economische belangen voorrang krijgen moeten de inwoners van Schiedam en Maassluis rekening houden met van tijd tot tijd natte voeten.
Het is dus kiezen tussen twee kwade oplossingen, de inwoners moeten hiermee leren leven.
Ik wens in ieder geval deze inwoners heel veel sterkte toe en dat dit in de toekomst maar niet al te vaak gaat gebeuren. | Gewijzigd: 9 december 2011, 16:51 uur, door op bijna 53 graden NB
Dat zal de meest voor de hand liggende oplossing zijn, maar we hebben het wel over het afsluiten van een van de drukste vaarwegen van Nederland.
Het gaat dus echt om een afweging van economische belangen en veiligheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maeslantkering
Het gaat dus echt om een afweging van economische belangen en veiligheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maeslantkering
Ik zou het echt een doorgeslagen idee vinden om (stel dat) een paar steden onder te laten lopen zodat de economie er geen last van heeft. Dat kost alleen nog maar meer geld..
Dan verklaar ik die lui echt voor gek.
Maar zo ver zal het waarschijnlijk, en dat hoop ik ook niet voor ze, niet komen.
| Gewijzigd: 7 februari 2017, 14:30 uur, door Joyce.s
Dan verklaar ik die lui echt voor gek.
Maar zo ver zal het waarschijnlijk, en dat hoop ik ook niet voor ze, niet komen.
Verklaar ze maar voor gek, want ze zijn er toe in staat.
Straks wordt alles en iedereen getroffen door zeer draconische maatregelen voor de komende extra bezuinigingen.
Geld is het enige wat nog telt in deze maatschappij, mensen zijn niet belangrijk meer.
Als je om je heen kijkt snap je wat ik bedoel, ik zie en hoor het ook uit mijn eigen vrienden en kennissenkring.
Straks wordt alles en iedereen getroffen door zeer draconische maatregelen voor de komende extra bezuinigingen.
Geld is het enige wat nog telt in deze maatschappij, mensen zijn niet belangrijk meer.
Als je om je heen kijkt snap je wat ik bedoel, ik zie en hoor het ook uit mijn eigen vrienden en kennissenkring.
Zo gek zijn ze ook idd
Ik woon 5 km ten noorden van Hoek van Holland, hier gelukkig een breed duingebied, kunstmatig schiereiland om de kust op een natuurlijke manier te versterken (de zandmotor is de naam), en een goede dijk.
Gelukkig is het voor deze inwoners allemaal uiteindelijk meegevallen.
Plaatsen van zandzakken was een preventieve maatregel en achteraf gezien misschien niet nodig geweest, maar voorkomen is altijd beter dan genezen
Mooie foto's trouwens van de situatie in Zwijndrecht, bedankt. | Gewijzigd: 9 december 2011, 17:19 uur, door op bijna 53 graden NB
Mensen die in de risico gebieden en buitendijks wonen behoren te weten dat vloedgolven potentieel hun stoepje kunnen bereiken.
Met weinig middelen is veel leed te voorkomen als je maar tijdig de spreekwoordelijke zandzakken voor de deur hebt liggen