http://www.scheveningenlive.nl/beach3.html
De SVD heeft een waarschuwing uitgegeven voor hoogwater voor de sector Hoek van Holland er wordt voor vrijdagmiddag 14:00uur een waterstand verwacht van ongeveer +2.50 N.A.P.
Het is een combinatie van hoge waterstand en golfslag, en het zit tegen stormvloed aan.
Pas wanneer het grenspeil is overschreden spreken we van stormvloed.
| Gewijzigd: 7 december 2011, 19:32 uur, door op bijna 53 graden NB
Die opstelling houdt geen water tegen.
De zandzakken dienen als buffer om grote afslag van het duin te beperken.
Er is sprake van zeer hoog water in combinatie met hoge golven vrijdagmiddag en voorkomen is beter dan genezen.
word de storm morgen nou zwaarder of niet, anders wordt het hier echt kritiek
Voor Dordrecht geldt een alarmpeil van 2.50 +NAP. Is dat voor Zwijndrecht aan de overkant 1.75m?
Verwachting Dordt:
Om 03.20u vannacht wordt maximaal 1.70m verwacht.
Vrijdag rond 08.00u wordt het bij hoogwater niet zo hoog, t.w. 1.25m, maar daarna neemt het maar zeer gering af tot een stand bereikt die normaal bij hoogwater bereikt wordt, t.w. 1.07m rond 10.30u. Hierna stijgt het alweer, waarbij de 1.75m reeds om 13.50u verwacht wordt. Verwacht wordt dat het daarna verder stijgt tot maximum van 2.12m +NAP rond 16.30u en tot ver in de avond hoog blijft.
Bron:Tabel waterstanden Dordrecht van RWS
Verwachting Dordt:
Vrijdag rond 08.00u wordt het bij hoogwater niet zo hoog, t.w. 1.25m, maar daarna neemt het maar zeer gering af tot een stand bereikt die normaal bij hoogwater bereikt wordt, t.w. 1.07m rond 10.30u. Hierna stijgt het alweer, waarbij de 1.75m reeds om 13.50u verwacht wordt. Verwacht wordt dat het daarna verder stijgt tot maximum van 2.12m +NAP rond 16.30u en tot ver in de avond hoog blijft.
Per plaats kan dat verschillen, dus dat is heel goed mogelijk.
Nieuwschierig dat ik ben toch maar wezen kijken. Stonden een tweetal
vrachtwagens grote zakken zand uit te laden en naast elkaar op te stellen
op de kade. Ook werden alle putten afgedekt door middel van kleine zandzakken.
Al met al een kleine 10 minuten ter plaatse geweest, en bij gebrek aan
meer interessant spul terug naar Rotterdam gereden.
:D
Jur, je krijgt nog een kans.
De voorbereidingen hebben te maken met verwachte zeer hoge waterstanden op voornamelijk de vrijdag.
Maar of je dan bij de kade kan komen in verband met de veiligheid, dat durf ik niet te zeggen.
In ieder geval veel succes
Verwachting Dordt:
klopt bij 250cm heb je een alarmpijl voor mensen achter de dijk, dan komt er dijkbewaking. mensen achter de dijk woonen 4meter lager dan de rivier. helaas wonen er heel veel mensen, is er veel horeca en zijn er winkels in zwijndrecht die bij 190cm al last krijgen van het water. du nogmaals bij 175cm loopt het water op de kade. ik hou jullie allemaal op de hoogte betreft zwijndrecht, ik woon immers aan de rivier. ook ben ik een enorme weergek, dus ook in de nachten bij hoogwater ben ik actief langs de rivier.
De voorbereidingen hebben te maken met verwachte zeer hoge waterstanden op voornamelijk de vrijdag.
Maar of je dan bij de kade kan komen in verband met de veiligheid, dat durf ik niet te zeggen.
In ieder geval veel succes
op het veerplein kan je altijd komen, ook bij hoog water. ik heb zelf in 1995 (geloof ik) op het veerplein met mijn laarsen in het water gestaan, ook toen stonden winkels, panden en woningen onder water
Voorwaarschuwing
Rijkswaterstaat geeft aan het waterschap een voorwaarschuwing voor de buitendijkse gebieden af bij een verwachte waterstand vanaf NAP +1,80 meter in de Oude Maas te Dordrecht/Zwijndrecht. Het waterschap informeert de gemeente hierover. De gemeente waarschuwt en informeert bewoners en bedrijven in buitendijkse gebieden die te maken kunnen krijgen met hoogwater, en treft maatregelen voor hoogwaterbestrijding in buitendijks gebied.
Waarschuwing
De Stormvloedwaarschuwingsdienst (SVSD) van Rijkswaterstaat geeft aan het waterschap en de veiligheidsregio een waarschuwing voor hoogwater af bij een verwachte waterstand vanaf NAP + 2,50 meter in de Oude Maas te Dordrecht/Zwijndrecht. Het waterschap stelt beperkte dijkbewaking in, en informeert de gemeente hierover.
Alarmering
De Stormvloedwaarschuwingsdienst (SVSD) van Rijkswaterstaat geeft aan het waterschap en de veiligheidsregio een alarm voor hoogwater af bij een verwachte waterstand vanaf NAP + 2,80 meter in de Oude Maas te Dordrecht/Zwijndrecht. De dijkbewaking wordt uitgebreid met vrijwilligers, en het waterschap informeert de gemeente hierover.
Het waterschap stelt dijkbewaking in bij waarschuwing of alarmering voor hoogwater. Hierbij wordt gecontroleerd of de waterkeringen bestand zijn tegen hoogwater. Ook wordt gekeken of deze tijdens hoogwater of daarna niet gaan scheuren of vervormen.
De gemeente waarschuwt en informeert de bevolking van Zwijndrecht bij alarmering voor hoogwater door het waterschap.
Jij hebt deze Rotterdammer naar Zwijndrecht doen gaan. Misschien soonish weer, zag er wel gezellig uit daar
Het is een combinatie van hoge waterstand en golfslag, en het zit tegen stormvloed aan.
Pas wanneer het grenspeil is overschreden spreken we van stormvloed.
Whops, dat is ook mijn sector. Gelukkig ligt er 400m verderop "de zandmotor" (kunstmatig schiereiland om de kust op een natuurlijke wijze te versterken voor de genen die dat nog niet wisten) en een duingebied met een stevige dijk
Misschien even een kijkje nemen morgen in de hoek.
Jij had een mooie site daarvoor, helaas kwijt
De kans dat die waterkeringen dicht gaan is op basis van de verwachte waterstanden niet groot.
Bovendien sluit je een van de belangrijkste vaarwegen van Nederland af.
Pas als men zeker is van een verwachte waterstand van +2.90 N.A.P. of hoger bij Dordrecht dan zal er worden overgegaan op de sluiting van deze waterkering.
Op basis van de laatste verwachtingen zal de waterstand ergens op +2.20 N.A.P. uit gaan komen
Voor info over deze kering: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maeslantkering
Daarnaast wordt het door de computers gedaan. Er is geen 'sluit Maeslantkering' knop.
Daarnaast wordt het door de computers gedaan. Er is geen 'sluit Maeslantkering' knop.
Dat klopt, de kering zelf is totaal onbemand.
Voor het sluiten wordt een afweging gemaakt tussen de veiligheid om Rotterdam te beschermen tegen hoog water en de economische belangen.
Pas vanaf een waterstand van 2.90 N.A.P. is de waterstand de enige en beslissende factor om deze kering te sluiten.
Dit zal tot op het laatste moment worden uitgesteld, men moet er echt zeker van zijn.
De scheepvaart zal toch ook moeten worden ingelicht en een stremming heeft gigantisch grote economische gevolgen.