Denk niet dat je echt blij moet zijn als je je dan in Schotland bevindt. Deze drukverdeling staat garant voor een (zware) orkaan daar?|
Als ik de nieuwste kaartjes verder goed bekijk, zit er ook wel een (zeer) zware storm voor de hele kust van Nederland in? | Gewijzigd: 10 december 2011, 20:09 uur, door koen17
positieafhankelijk
Als ik de nieuwste kaartjes verder goed bekijk, zit er ook wel een (zeer) zware storm voor de hele kust van Nederland in?
Denk dat Jan wel met een update gaat komen.... zelf denk al aan 10 a 11 bij ons mogelijk
Edit Marga: Alweer berichten samengevoegd. Ik kan de edit knop van harte aanraden! | Gewijzigd: 10 december 2011, 22:57 uur, door Marga
Als ik de nieuwste kaartjes verder goed bekijk, zit er ook wel een (zeer) zware storm voor de hele kust van Nederland in? Dat is inderdaad een orkaan. Het land dat het zwaarste windveld gaat krijgen is Ierland.
En ze hebben al geleden vorige week... De overwegend rustige herfst lijkt toch nog een staartje te krijgen
En wanneer wordt zo'n storm zichtbaar op de satellietbeelden? | Gewijzigd: 10 december 2011, 20:27 uur, door Jenky
wat dus betekend dat als deze uit w/nw koerst we aan de onderkant komen en we dus hier in nederland vol op windkracht 11/12 zitten ? | Gewijzigd: 10 december 2011, 20:26 uur, door Renee
Idd, als dat systeem nog verder bij Nederland komt dan zit je daar zo maar op. Zwaarste windveld zit altijd aan de rechterkant.
bij deze vraag ik me dan ook af , of dat een serieus scenario is , of dat er zoveel factoren meespelen dat het allemaal precies moet samenvallen en de kans hierop heel klein is ?
windkracht 10 zou nog kunnen maar hoger? ik denk het niet,maar het zijn wel hele interessante en spannende kaarten zo. mocht het wel zeer zwaar weer worden........heb dan toch vakantie
even wat uit het kustweerbericht gehaal:
Maandag: eerst nog zwaarbewolkt tot betrokken met regen maar al snel klaart het uit en komen er buien. Matig zicht tijdens de neerslag. Maxima rond 8°C. Vrij krachtige (5) wind uit W, krimpend naar ZZW en toenemend tot storm (9) s nachts.
Dinsdag: zwaarbewolkt tot betrokken met regen. Na de middag komen er opklaringen afgewisseld met buien. Matig zicht tijdens de neerslag. Maxima rond 9°C. Storm (9) uit ZZW, ruimend naar WZW en afnemend tot stormachtig (8).
even wat uit het kustweerbericht gehaal:
Maandag: eerst nog zwaarbewolkt tot betrokken met regen maar al snel klaart het uit en komen er buien. Matig zicht tijdens de neerslag. Maxima rond 8°C. Vrij krachtige (5) wind uit W, krimpend naar ZZW en toenemend tot storm (9) s nachts.
Dinsdag: zwaarbewolkt tot betrokken met regen. Na de middag komen er opklaringen afgewisseld met buien. Matig zicht tijdens de neerslag. Maxima rond 9°C. Storm (9) uit ZZW, ruimend naar WZW en afnemend tot stormachtig (8).
Zie topic kustweerbericht
Ik denk dat Jan nog wel even wacht. Het duurt nog een week voor het zover is en bij dergelijke extreme situaties kan er dan nog genoeg veranderen.
Nee, de kaarten geven nu het zwaarste windveld aan in Schotland. Daarnaast zullen daar de uiteindelijke snelheiden daar toch nog een stuk hoger uitvallen (met name windstoten) omdat het landschap er daar veel geschikter voor is (kliffen en bergen).
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography