Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dat zou wel leuk zijn
Helaas weten we dat het wel weer minder word, naarmate de datum dichterbij komt
Ziet er wel spectaculair uit hoor, maar als jullie zo graag orkanen zien,ga dan lekker een midweekje naar Schotland!
gr. Adjeglas
Ziet er wel spectaculair uit hoor, maar als jullie zo graag orkanen zien,ga dan lekker een midweekje naar Schotland!
gr. Adjeglas
Betaal jij me reis naar Schotland dan
Maar is dat ook niet een beetje het risico, om een "glazen" kas in het "westen" neer te zetten?
De kans op een aantal stormen per jaar in het westen zijn best wel groot.
Niemand hoopt natuurlijk op schade.
Er kan ook een boom op me auto of huis vallen.
Maar dat is het risico als je zo dicht bij de kust woont.
Maar is dat ook niet een beetje het risico, om een "glazen" kas in het "westen" neer te zetten?
De kans op een aantal stormen per jaar in het westen zijn best wel groot.
Niemand hoopt natuurlijk op schade.
Er kan ook een boom op me auto of huis vallen.
Maar dat is het risico als je zo dicht bij de kust woont.
in het Westland heerst een beter (milder) klimaat voor tuinbouw in Nederland een hoger aantal zonne uren per jaar en minder kou | Gewijzigd: 9 december 2011, 19:08 uur, door marcel`westland
Marcel
Ja ik wist wel dat er een rede voor is, dat het daar helemaal vol staat met kassen
Ik ben er vroeger vaak genoeg geweest, heb jaren in Delft gewoont.
Ben zelf nog tomaten plukker geweest
Maar zoals ik al zei, de kans op storm is daar wel veel groter, dan in het binneland.
Je kan helaas niet alles hebben
Maar weer on topic.
Hoe zit het eigenlijk met de storm op dinsdag?
In verband met springtij.
Ik ben er vroeger vaak genoeg geweest, heb jaren in Delft gewoont.
Ben zelf nog tomaten plukker geweest
Maar zoals ik al zei, de kans op storm is daar wel veel groter, dan in het binneland.
Je kan helaas niet alles hebben
Maar weer on topic.
Hoe zit het eigenlijk met de storm op dinsdag?
In verband met springtij.
zo daar heb je gelijk in, als er nu al veel problemen zijn door de storm met hoogwater, hoe moet het dinsdag en vrijdag dan wel niet zijn! het water kom 10cm hoger te staan door springtij en de stormen (zoals het er nu uit ziet) zij een stukje zwaarder. pfff leuk als je aan de rivier woont zoals ik.
Maak je niet al teveel zorgen, zoals je kunt zien neemt de windkracht enorm af als het land bereikt is. En als jullie het wel hebben dan is het in de rest van het land ook zo´n puinhoop dat niemand dat meer leuk vindt...
En die windstotenkaart , die gaat volgens ij uit van wat in theorie mogelijk is en houdt geen rekening met invloeden van land en zo ( staat er ook onder `flachland`, lijkt me slaan op `land zonder obstakels, anders kan ik het gebrek aan afname boven land ook niet vertalen...).
Verder lijkt dit een beetje een `ene run wel, anbdere run niet` storm..
We krijgen nu de ene storm na de andere, alhoewel het wat mij betreft nog ietsje meer tekeer mag gaan......
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
OOK VOLGENDE WEEK ONSTUIMIG WEER
Na een rustig weekeinde verloopt de ‘middecemberweek’ bijzonder onrustig. Dinsdag/woensdag wordt het weerbeeld bepaald door een mogelijk tot 940 hPa uitdiepend ‘monstrum’ ter hoogte van Ierland/Schotland. Het systeem veroorzaakt bij ons wederom veel wind. Het gaat op z’n minst hard tot stormachtig waaien: mogelijk steekt in de kustgebieden weer een zuidwesterstorm op. Een volgende stormdepressie volgt een zuidelijker traject en zou vrijdag 16 december boven het midden van de Noordzee terecht kunnen komen met een kerndruk beneden 960 hPa. Of dit systeem de stormregisters verder op scherp zet (zware storm?) valt nu nog niet te zeggen. Daarvoor is het nu nog te vroeg. Waakzaamheid blijft in dezen echter geboden.
Of lagedrukgebieden vanaf het weekeinde 17-18 december nog verder naar het zuiden zullen gaan zakken (de operationele oplossing van het ECMWF zinspeelt daar op) moet nog even worden afgewacht. Mocht dat wel het geval zijn dan winnen uiteraard koude luchtmassa’s terrein.
ja is wel reeel omdat de kans dat de depressies zuidelijker komen te liggen net boven Noord-NL en natuurlijk ook de lage kernwaarde (met dichter opelkaar gevormde isobaren) het een extra bootst kunnen geven; maar tis natuurlijk altijd een verwachting
edit : deze kaart bedoelde Jan Visser | Gewijzigd: 9 december 2011, 21:50 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
oke, zal met spanning afwachten hier in het noorden.
edit : deze kaart bedoelde Jan Visser
ziet er wel veelbelovend uit, maar zoals gezegd wordt is het een verwachting | Gewijzigd: 10 december 2011, 02:23 uur, door MarkNL
De depressie-trein is al goed aan het "draaien" dus ga er maar eerst vanuit dat dit nog niet in de komende dgn direkt stopt | Gewijzigd: 9 december 2011, 21:58 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
En die windstotenkaart , die gaat volgens ij uit van wat in theorie mogelijk is en houdt geen rekening met invloeden van land en zo ( staat er ook onder `flachland`, lijkt me slaan op `land zonder obstakels, anders kan ik het gebrek aan afname boven land ook niet vertalen...).
Verder lijkt dit een beetje een `ene run wel, anbdere run niet` storm..
Misschien daarom ook beter om naar dat andere Spitzenböen (Modellvariable) kaartje te kijken. Daar is door wetter3 een berekening op losgelaten die GFS wat lijkt te temperen: