http://www.twitvid.com/NN2NW
Dat ben ik, in Zandvoort, kreeg mn deur met moeite open kreeg net mn been ertussen
Zie nu dat ie op dat twitter wel errug donker is, sorry daarvoor :$
@Tyshane dat is de storm (heb geen astma, had alleen moeite met mn deur:P)
En is inderdaad weinig te zien(komt omdat ie kort is, en omdat twitter hem donkerder maakt) maar niet getreurd, heb nog andere!
Denk ik reageer even in mn eigen berichtje, voordat dalijk het hele topic weer vol staat | Gewijzigd: 9 december 2011, 02:09 uur, door TornadoCowboy
http://www.twitvid.com/NN2NW
Dat ben ik, in Zandvoort, kreeg mn deur met moeite open kreeg net mn been ertussen
Zie nu dat ie op dat twitter wel errug donker is, sorry daarvoor :$
Weinig te zien maar klinkt wel heftig! (Storm of astma?)
Ook ik spam hier even. Dit filmpje was het resultaat van de koufront die over zuid holland zuid trok.
Weinig schade op paar boompjes na...
groetjes Lynette | Gewijzigd: 9 december 2011, 07:49 uur, door Marga
hier niet meer dan een stevig briesje 7 bft gemiddeld van 1:00 tot nu, in de buienlijn wat regen, maar geen storm, daarna bijna windstil(4 bft)
op naar de volgende storm ??(dinsdag) | Gewijzigd: 9 december 2011, 06:42 uur, door JPP
Nu wind stil en af en toe wat zon.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
hier niet meer dan een stevig briesje 7 bft gemiddeld van 1:00 tot nu, in de buienlijn wat regen, maar geen storm, daarna bijna windstil(4 bft)
op naar de volgende storm ??(dinsdag)
Mwah, net even de gegevens van Gilze bekeken, maximale wind was 48 km/u om 1 uur vannacht dus een kracht 6 hoogste windstoot iets meer dan 80 km/u.
Ik heb daar in mijn slaap niks van gemerkt, heb (nog) geen schade gezien en ben ook niet mijn bed uit gepiept.
( windstoten van 80 km/u zouden normaal gesproken ook weinig of geen schade op moeten leveren).
Kanaalrat? Ik dacht dat een kanaalrat juist een rat was die onverwacht komt en niet al op voorhand te zxien is... | Gewijzigd: 9 december 2011, 10:10 uur, door jcroon
*jaloers op het westen
Wie weet, misschien volgende week een kansje voor het binnenland. Kaartjes voor volgende week laten momenteel toch wel wat mogelijkheden zien.
De o6z run is nu aan het lopen en zal zo bij dinsdag zijn, ben benieuwd!
(veel plaatjes)
...
Net alsof de wind in Noord-Frankrijk voor een deel landinwaarts trekt en vervolgens achter de duinenrij (die normaal de wind voor een deel tegen houdt...) het binnenland gaat bestoken.
En dan krijgen we woensdag nog, en vrijdag.
(edit, oeps, de vrijdag gaat opeens meer naar het zuiden..... raakte in de war door een overgang van de 00Z naar de o6Z run toen ik keek, da;s nog ver weg en erg wisselvallig...)
Wat me si opgevallen is dat er bij de 4/5 dec storm nog herhaaldelijk werd gezegd dat we ons niet moesten fixern op GFS omdat dei storm en met name windstoten schromelijk zou overdrijven maar hoewel niet alle snelheden gehaald werden (met name windstoten) lijkt het er op dat GFS dichter bij de waarheid zat dan het gezapige EC.
En voor de binnenlandbewoners die zeggen dat het allemaal wel tegenviel, ik als binnenlandbewoner hheb naar aanleiding van de GFS kaarten niet het idee gekregen dat we te maken zouden krijgen met meet dan kracht 6, mss 7 ten oosten van zal maar zeggen de lijn Roosendaal en dan naar het Noord-Noord-Oosten, de uitschieter naar 80 km/u op Gilze-Rijen heeft mij wel verrast., ik dacht meer aan 65-70 | Gewijzigd: 9 december 2011, 11:33 uur, door jcroon
Op dit moment is het weer vrij rustig, wel een hele vreemde bui hoor gisteren... Waarvan iedereen nou juist dacht dat het achter de buienlijn er hard aan toe zou gaan, viel alles plotseling weg.
Als ik het goed begreep kunnen we hier in de kustprovincies vandaag nog een paar pittige buien verwachten ?
Onweer dagen 2012: 1 !
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen