Neemt het dan echt af?
Of zou het tijdelijk zijn?
ps: lekker druk hier met 300 gebruikers | Gewijzigd: 8 december 2011, 20:49 uur, door smarkie
Maar dat is het dus ook niet, volgens mij waait het te hard voor dat soort verschijnselen, er is nu gewoon te veel menging van boven en onder waardoor het zich maar slecht kan organiseren, daardoor ook bijna geen onweer.
Dat dunne donkere lijntje zal wel de jet streak aangeven, want die trekt als een schoorsteen de lucht nog even wat hoger de atmosfeer in, daardoor dikkere en hogere wolken, dus meer neerslag wat je op de buienradar ziet als een donker lijntje van even wat intensere neerslag.
Logica van een amateur, dus correct me if I am wrong.
Lots
Of zou het tijdelijk zijn?
Dat ene front is weg, dat andere front (waar die hoge pieken op zouden zitten) moet nog komen, dus ik denk dat het vrij normaal is dat de wind nu tijdelijk iets afzwakt.
Edit Marga:
Plaatje verwijderd uit quote
Gefeliciteerd met jouw eerste bericht | Gewijzigd: 8 december 2011, 20:53 uur, door Marga
Verzameling van alle weerstations over de gehele wereld.
Postcode of plaats in voeren en er gaat letterlijk een wereld voor je open.
niet echt betrouwbaar volgens de site waait de wind hier 9.7 km/uur
waait hier toch iets harder zon 40 km/uur
toch niet echt veel voor een aangekondigde storm hoop toch nog iets harders
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
21:00 - 22:00 ?
Dat dunne donkere lijntje zal wel de jet streak aangeven, want die trekt als een schoorsteen de lucht nog even wat hoger de atmosfeer in, daardoor dikkere en hogere wolken, dus meer neerslag wat je op de buienradar ziet als een donker lijntje van even wat intensere neerslag.
Logica van een amateur, dus correct me if I am wrong.
Lots
Nou, ik was al van mening dat het niet ging werken een Arcus verschijnsel bij de buien. Te veel wind en te weinig temperatuurverschil tussen de 2 luchtlagen.
Maar je zit er niet naast! Ik was alleen even iets aan het uitleggen dat er een verschil is tussen een en het ander.
@KNMI
Het warmtefront ligt net oost van ons land, het koufront wordt om 20.00 lt tegen het noordwesten verwacht en verlaat rond 02 lt het zuidoosten van het land. Actieve buien (lijnconvectie) zijn zeer waarschijnlijk op het koufront.
Naarmate het front verder zuidoostwaarts trekt, zien we dan een afname naar waardes rond 80 km/uur.
Vanwege de lijnconvectie hebben we een waarschuwing uitstaan voor het kustgebied uitschieters 100 tot 110 km/u, elders tot 100 km/u. | Gewijzigd: 8 december 2011, 20:59 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
WOW lekker druk hier!!!! 200 forumleden hier, 110 *niet* forumleden
Haha, dat viel mij ook meteen op, on topic weer, net zware windstoot waargenomen, rond de 90 kph! zwaarste tot nu toe in Utrecht
Die krijgt de rest van het land ook hoor.
Duurt alleen iets langer
En ik ga met dit weer niet fietsen