Die kaartjes van het KNMI zijn waardeloos zij hebben totaal geen verstand van waterstanden
Het zegt mij niets deze informatie.
Dit geeft een veel beter beeld van de waterstanden voor Den Helder voor de komende 36 uur. | Gewijzigd: 8 december 2011, 16:41 uur, door Marga
De 24 uurs verwachting is inderdaad het verwachte koufront, dat rond 22:00uur tegen de NW-kust aanligt, dus hier in Den Helder krijgen we het eerste te maken met de grillen van dit koufront, het ziet er erg interresant uit.
Het koufront zal te zien zijn op de buienrader van Nederland vanaf 18:00uur.
Het koufront zal te zien zijn op de buienrader van Nederland vanaf 18:00uur.
Ziet er zeker interessant uit, leuk om te volgen. Het is nu nog maar erg rustig allemaal buiten, dus het mag komen hoor!
Ga eens een keer wanneer er een storm wordt verwacht naar bijvoorbeeld Vlieland of Terschelling.
Dan weet je pas echt wat windkracht negen inhoudt, de meeste mensen kennen zich geen voorstelling maken van windkracht negen, omdat het een zeer zeldzaam verschijnsel is behalve aan zee.
Je kan gewoon vooroverhangen bij een volle storm, je ziet een prachtige branding en proeft het zilte zout.
Fietsen kan je wel vergeten, tegen de wind in lopen valt behoorlijk tegen en op het strand daar moet je dan niet wezen, want daar wordt je gezandstraald.
Kies wel een droge periode uit tijdens storm, want regen en helemaal hagel is geen pretje met een windsnelheid van 75 km/uur.
Windkracht 10 dat is echt spannend, maar zorg er wel voor dat er iets in de buurt staat waaraan je je kan vastgrijpen.
Een leuning van een trap op bijvoorbeeld een dijk.
Windkracht 11: Levensgevaarlijk, voor je het weet wordt je weggeblazen.
Storm is iedere keer een apparte belevenis, windkracht 9 is genieten, windkracht 10 is spannend en 11 is onverantwoord.
Wij hier aan de kust zijn ermee opgeroeid. | Gewijzigd: 8 december 2011, 14:06 uur, door op bijna 53 graden NB
Dan weet je pas echt wat windkracht negen inhoudt, de meeste mensen kennen zich geen voorstelling maken van windkracht negen, omdat het een zeer zeldzaam verschijnsel is behalve aan zee.
Ja klinkt goed! Ik heb meerdere stormen meegemaakt en ook 9 en 10 heb ik ervaren en weet dus goed wat voor kracht en impact deze stormen hebben; heftig maar ook enorm gaaf en spannend. B) Zodra ik daartoe in staat bent zal ik zeker weer eens aan de kust een poging wagen dit te ervaren!
"WESTCIRCULATIE BELEEFT VOLGENDE WEEK 'HIS FINEST HOURS'
Er zijn geen concrete aanwijzingen dat de voortvarende westcirculatie binnenkort de handdoek in de ring gaat gooien: integendeel zelfs! Na een rustig weekeinde gaan alle registers open. Dinsdag zakt het weerglas noordwest van Schotland mogelijk naar rond 940 hPa en onder invloed van dit ‘monstrum’, dat zich halverwege volgende week naar de Noorse Zee verplaatst, gaat het wederom regenen en waaien. Bovendien wordt zachte lucht aangevoerd. Dinsdag kan het meer dan 10 graden worden. Waakzaamheid is geboden voor een randstoring die woensdag ons land bereikt. Aan het eind van volgende week doemen nieuwe depressies op. Voor zondag 18 december komt het ECMWF (Europees weermodel) met een megalaag van 925 hPa nabij Schotland. Het hoeft uiteraard weinig betoog dat er van het winterweer tot zeker het begin van de astronomische winter op 22 december geen sprake zal zijn."
925 hpa???????
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scot...litics-16082303
Ik begrijp dat we een deel van die hier vanavond/morgen over ons heen krijgen?
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scot...litics-16082303
Ik begrijp dat we een deel van die hier vanavond/morgen over ons heen krijgen?
Vraag ik mij ook af, kunnen wij hetzelfde weer verwachten of zal het iets afzwakken?
Ziet er allemaal erg heftig uit daar!!
Ziet er allemaal erg heftig uit daar!!
Wij krijgen een deel van die storm, maar zal lang niet zo erg zijn als daar.
Tenzij die ineens van richting verandert, maar dat lijkt me onwaarscijnlijk.
Wij moeten het vooral hebben van de windstoten later vanavond/vanacht.
Dit is pure sensatieberichtgeving en angstzaaierij.
925 hPa is voor dat gebied behoorlijk extreem.
Als dit nu al in de media verschijnt, dan worden heel veel mensen onnodig bang gemaak.
Hier op dit forum zitten we met een paar honderd mensen over het weer de discuseren en iedereen heeft er wel een beetje verstand van.
Daarbuiten zijn miljoenen mensen die er totaal geen kijk op hebben, maar die lezen wel nu.nl, telegraaf of kijken SBS 6.
Hij kan best op de run staan, maar wat hebben we eraan.
Gewoon de situatie in de gaten houden, en pas als deze depressie consequent op de weerkaarten blijft staan dan pas meer aandacht
schenken, maar wel binnenskamers houden.
Pas 48 tot 72 uur van te voren dan wordt het tijd om een windverwachting op te maken voor Nederland en omstreken.
Realistisch blijven en niet meteen in paniek schieten er is nog tijd genoeg.