Vanavond komt er langs de kust een ZUIDWESTERSTORM te staan met rukwinden tot rond 100 km/uur. Ondertussen trekt in de loop van de avond een agressief koufront over Nederland. De buien die het front vergezellen kunnen zwaar zijn en gepaard gaan met [b]onweer [/b ]en hagel. Het valt niet uit te sluiten dat in de zwaarste buien windstoten tot boven 110 km/uur zullen voorkomen.
Is dat koufront zichtbaar via de Sateliet al ? Graag een foto ervan
Dankje
Ik hoop dat het in ieder geval nog even rustig blijft tot 17 uur, ik moet nog met 3 honden uit en 1 daarvan (Frans bulletje) loopt voor geen meter En opschieten is bij mij dan wel van belang
Vandaag gaat de boom er in.
Hou de ramen dan maar dicht, anders vliegt die ook weg.
Ik moet ook schoonmaken maar ik ben bang dat ramen openen in het zuiden des lands niet zoveel uit zal maken. Ik zou het hier voorlopig nog wel aandurven de bom met de fietsop te halen, ware het niet dat ie 5 meter moet zijn voor mijn werk.
Da´s de beroemde `Franse Slag`
Ik snap overigens werkelijk helemaal waar totaal niet hoe die tijdsindeling bovenaan werkt...
Die stond al wat langer in verwachtingen maar op de kaart blijft dat nog even wisselvallig.
Dankje
Ik heb nog geen plaatjes gezien, afgezien van Hirlam, zal in de avond passeren...
plaatje
Als je de legenda onderaan leest, staat het 'orkaan'icoontje voor 'tempête' en dat betekent storm. Dit impliceert dat de waardes die bij dit icoontje staan de gemiddelde windsnelheid zijn. Lijkt me sterk, aangezien in Schotland aan de westkust (rechter eiland links bovenin) een snelheid van 165 km/u staat. Dat is een categorie 2 orkaansnelheid, wat niet erg aannemelijk is. Ook vele andere waardes bij dit icoon overschrijden de 100 km/u ruimschoots. Dit is niet in overeenstemming met de gemeten waardes van de windstoten (de 'tent'icoontjes). De hoogste windstoot zal zo'n 1,5x hoger moeten zijn dan de gemiddelde windsnelheid, maar de windstoten op dit kaartje liggen tussen de 60 en 100 km/u. Ik weet dus niet wat de waardes bij het stormicoontje aangeven, maar de gemiddelde windsnelheid is het in ieder geval niet. | Gewijzigd: 8 december 2011, 10:37 uur, door dibrachio
Ik moet ook schoonmaken maar ik ben bang dat ramen openen in het zuiden des lands niet zoveel uit zal maken. Ik zou het hier voorlopig nog wel aandurven de bom met de fietsop te halen, ware het niet dat ie 5 meter moet zijn voor mijn werk.
Een bom van 5 meter?
Wat ben je van plan
OT
Ik ben beniewd naar de storm van vanavond, heb nu de hele dag te tijd om naar het strand te gaan
Hoor en zie wel meeuwen en das meestal een teken dat er veel wind komt als die beesten de stad opzoeken... | Gewijzigd: 8 december 2011, 10:41 uur, door Ries
Op 800 meter, heb alleen de windstoten gepakt op 25m hoogte