http://www.janvissersweer.nl/
In de GFS run van nu is het hoogtepunt in de namiddag en avond.
De weergave van convectieve details in de diverse uitvoer verschilt van model tot model enigszins en ook van run tot run. Grootschalig gezien schetsen de modellen wel een eenduidig beeld. Aandacht gaat vooral uit naar de randstoring die woensdag voor ons aandachtsgebied van belang wordt. Hirlam komt nog steeds met een heuse storm op de west- en noordwestkust, ECMWF doet niet veel anders. Wordt een interessante dag!
Hirlam winden worden aangehouden. Voor de woensdag komt Hirlam met een iets gedetailleerder windveld met ook iets meer wind dan ECMWF. In de namiddag en avond wordt een dikke 9 Bft aangegeven. Aandachtspunt voor morgen worden ook de windstoten TKE-winden van Hirlam vormen de leidraad in deze. Uitschieters tot dichtbij de 55 kn (100 km/u) zijn dan mogelijk lang de west- en noordwestkust.
De windstoten lopen in het noorden op tot boven de 110 km/uur. Het hele land kan te maken krijgen met zware windstoten.
De storm zal in de vroege ochtend al beginnen. Het hoogtepunt lijkt in de avonduren te liggen. Donderdagnacht keert de rust weer terug. In de loop van donderdag trekt de wind weer aan tot stormachtig. GFS laat wel zeer zware windstoten zien in deze run (120 km/uur) voor donderdagavond.
De windstoten lopen in het noorden op tot boven de 110 km/uur. Het hele land kan te maken krijgen met zware windstoten.
De storm zal in de vroege ochtend al beginnen. Het hoogtepunt lijkt in de avonduren te liggen. Donderdagnacht keert de rust weer terug. In de loop van donderdag trekt de wind weer aan tot stormachtig. GFS laat wel zeer zware windstoten zien in deze run (120 km/uur) voor donderdagavond.
Goeie genade zeg. Bijna op het randje van de windkracht 10
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
http://www.powned.tv/nieuws/tech/2011/12/m...et_stormen.html
Tussen Schotland en IJsland komt ondertussen een randstoring tot ontwikkeling. Het systeem trekt woensdag via Schotland naar de Duitse Bocht en jaagt bij ons de wind in de gordijnen. De komende nacht komt er langs de kust en op het IJsselmeer reeds een harde tot stormachtige zuidwestenwind te staan. Boven land is de wind (vrij) krachtig. Woensdag overdag ruimt de wind naar west en neemt niet af: aan de westkust is ’s middags enige tijd WESTERSTORM (windkracht 9) mogelijk. Daarbij kunnen windstoten tot rond 100 km/uur voorkomen.
Ja hallo zeg, ze noemen KNMI, ze noemen PP. Maar mij noemen ze niet, wat heb ik daar nou weer aan....
opvallend, er zijn toch wat verschillen in weergave van hetzelfde moment.
Voorde mensen met goed ogen ook nog even het tabelletje toegevoegd met beaufort en zo maar ook met de symbolen voor windkracht er op. Opvallend vind ik dat het grootste deel van het door wetter3.de aangeven windkracht 10 gebied bezaaid is met de symbolen voor kracht 9, een stokje met 4 streepjes.
Nog een opmerking over de kaart met windvlagen van wetter3.de. OMdat je hier geen overgang van ze enaar land ziet, in tegenstelling tot de andere windkaarten, vermoed ik dat het hier om een theoretisch model gaat dat da maximaal mogelijke windstoten op "flachland" aangeeft, waarbij je "flach"erg letterlijk moet nemen en de invloed van alles wat boven maaiveld uitsteekt als bomen, huizen, duinen en dergelijke niet wordt meegenomen in dit model, iets wat in de andere windmodellen wel meegenomen wordt | Gewijzigd: 6 december 2011, 12:55 uur, door jcroon
Het liefste een sneeuwstorm maar dat zit er nog ff niet in hahah ..
Lekker hoor.. Misschien maar ff naar hoek van holland dan genieten van de ruige zee.
Of lekker binnen blijven .. ?? Zie het dan wel ..
Het liefste een sneeuwstorm maar dat zit er nog ff niet in hahah ..
Lekker hoor.. Misschien maar ff naar hoek van holland dan genieten van de ruige zee.
Of lekker binnen blijven .. ?? Zie het dan wel ..
Ik ga wel even naar de Boulevard in Vlissingen als het echt zo tekeer gaat
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...op_komst-1.html
Edit Marga: Staat ook allang op het forum: >> hier <<
edit: excuus had ik niet gezien. mag dus weg | Gewijzigd: 6 december 2011, 19:58 uur, door marks