EC met de kern nog iets zuidelijker, vraag me af wat EC voor windstoten berekent in vergelijking met GFS. Maar het zal ongetwijfeld minder zijn dan de laatstgenoemde.
wel dit plaatje geeft zeker een gecompliceerde situatie; een apart Laagje in een Laag (wat gaat de windrichting worden?)
verwacht rond een uur of 03:00 het hoogtepunt | Gewijzigd: 2 december 2011, 21:06 uur, door eddie
verwacht rond een uur of 03:00 het hoogtepunt
@KNMI
De zuid- tot zuidwestenwind neemt toe tot matig of vrij krachtig, langs de kust en op het IJsselmeer tot hard en mogelijk stormachtig, 7 of 8 Bft. Ook zijn er aan de kust in de ochtend tijdelijk (zware) windstoten mogelijk.
Ligt heerlijk in mijn bedje als ik het buiten zo tekeer hoor gaan.
niet te veel alcoholische sapjes nemen anders slaap je er ook nog door heen
Hier zitten mensen die houden van het weer...
De weerberichten in de media zijn gemiddeld conservatief.
Achtergrondinformatie en potentie is voor mensen die meer willen weten en gemotiveerd zijn om die informatie tot zich te nemen.
De extremen zijn des te interessanter omdat het kan maar ook aanleiding geeft de computermodellen te verfijnen.
Opkloppen gebeurt hier niet,de extremen uitgemeten bespreken meest mogelijk wel!
HAHa!!!
zit aan de thee, dus komt goed
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Dit lijkt precies op de winterpluimen. Alsmaar uitstellen en uitstellen.
Ben benieuwd of er daadwerkelijk ook echt een grote storm zal gaan komen.
Het kan net zo goed zijn dat moeder natuur een spelletje speelt
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Dit lijkt precies op de winterpluimen. Alsmaar uitstellen en uitstellen.
Ben benieuwd of er daadwerkelijk ook echt een grote storm zal gaan komen.
Het kan net zo goed zijn dat moeder natuur een spelletje speelt
Doet me denken aan de pluimen van vorig jaar januari, dat we hier met ons allen op vorst zaten te wachte, maar dat het telkens opschoof en opschoof en ineens was het lente, met een zeer warme maart
''Na een nat weekeinde komt ons land maandag tot in de loop van woensdag onder invloed van een koudere noordwestelijke stroming. Op 5 december is er de eerste kans op hagel- en natte sneeuwbuien. Ook dinsdag vallen er winterse buien met een klap onweer, maar er zijn ook zonnige momenten,,
Over de voorspelde storm niks vermeld, helaas, had wel zin in een windkracht: 12
Ja anders heeft deze topic geen zin meer. Volgens mij zit iedereen bij de wintertopic.
Iedereen zit bij de wintertopic.
Ik had een nieuw topic aangemaakt met aandacht voor de stormkansen voor woensdag 7 en donderdag 8 december.
Deze is nu door iemand van de crew verplaatst en ondergebracht in de wintertopic.
Echter de verwachte storm staat geheel los van al die sneeuwhype en bovendien is er de komende uren ook nog een extra hoog water.
Voor morgen moet je hoogstens rekening houden met een harde tot stormachtige wind, maar dat stond vanmorgen vroeg ook hier langs de kust.
Windkracht 9 zou kunnen, maar daar zou ik maar niet vanuit gaan.
stormprognose voor 7 en 8 december: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry319809
hoogwater voor vannacht: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry319935
Als mijn stormprognose klopt dan zijn er nog hogere waterstanden mogelijk, misschien weer net zo hoog als op 9 november 2007. | Gewijzigd: 3 december 2011, 21:10 uur, door op bijna 53 graden NB