Ben het er overigen ook helemaal mee eens. Ben benieuwd of in de runs van vandaag de storm weer terug komt, in ieder geval weten we zaterdag of zondag waar het naartoe gaat. Tijd genoeg om de boel vast te sjorren...
Gr, Tino
Zoals het er nu naar uitziet mogen we veel wind (stormachtig ?) verwachten zowel op zaterdag, zondag als maandag.
Een storm (9bft of meer) staat echter niet meer op de kaarten.
Maar gelet op het feit dat een storm heel moeilijk te voorspellen is, toch maar een vinger aan de pols houden en de updates nauwlettend in de gaten houden zou ik zo zeggen.
Gr, Tino
Zit veel verschil in de modellen. Is nog geen zinnig woord over te zeggen. Meeste gaan toch voor stormachtig op Zondag als ik het goed zie.
Is deze site een beetje ok wb de voorspelling ?
Maar wat de kaarten ook aangeven pas 72 uur van te voren dus vrijdagmorgen dan hebben we pas een echt beeld van het weersverloop van maandag.
Maar met deze dynamische atmosfeer kan je maar beter uitgaan van 48 uur van te voren dus zaterdagmorgen.
Bovendien het zijn verwachtingen en geen voorspellingen.
het is aardig stil geworden binnen de discusie omtrent de stormkansen voor de aankomende dagen? is er iemand die een verwachting kan / durft te maken op dit ogenblik? het gekke is dat ik op verschillende weerstations onorm uiteenlopende voorspellingen zie betreft de wind....
Helaas zijn er veel mensen die zulke berichten in de media lezen en nog altijd maar denken dat het een weersvoorspelling is, maar het is nog altijd een weersverwachting en die kan links om gaan en rechtsom of om het met een weers kenmerk te benoemen het kan vriezen en het kan dooien...
En of de verwachting nou wel of niet uitkomt mekkerende mensen hou je toch wel.
Voor mij persoonlijk hoeft die strom niet te komen vind het wel interesant om te volgen en mee te maken, maar dan liever op een andere dag dan 5 December zie die dag toch liever de kinderen met blije gezichtjes hun feest vieren waar ze het hele jaar naar uitkijken. Laat die storm maar de 6e komen kan de sint een keer terug zeilen kan die volgend jaar in het groen komen als mileu bewuste sint haha want stoom is een beetje achterhaald he.
Johann heeft een nieuwe verwachting in het wintertopic gepost.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Wat de openbare weermens zegt blijft een voorzichtige verwachting.
Dat is de reden nummer een dat ik hier de weerverwachting volg,zolang er potentie is voor extreem weer staan hier de kaarten met alle potentiële uitkomsten tot het laatste uur.
Als je de reguliere media volgt kan je dus voor verrassingen komen te staan die hier al lang en breed besproken zijn.
Dat is de reden nummer een dat ik hier de weerverwachting volg,zolang er potentie is voor extreem weer staan hier de kaarten met alle potentiële uitkomsten tot het laatste uur.
Als je de reguliere media volgt kan je dus voor verrassingen komen te staan die hier al lang en breed besproken zijn.
Denk dat de openbare media het zo realistisch mogelijk probeert te brengen.En dat het juist hier extreem gebracht wordt//of opgeklopt wordt
Hier zitten mensen die houden van het weer.En die mensen houden het liefst van wat extreem weer.
Niks mis mee.Maar ik ging begin van de week al uit van hoogsten wat harde wind,,,,maar abslouut geen zware storm.
Volg jan Visser veel....en die is vrij realistisch vind ik
toch wel een beetje moeilijk vinden ze het
edit: zie opmerking Johann ook in wintertopic
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=319527 | Gewijzigd: 2 december 2011, 20:53 uur, door Verwijderde_gebruiker_04