Vlissingen heb ik er maar even tussen uitgehaald omdat het verschil groter is dan 0,85 meter en daar zijn geen problemen te verwachten de komende dagen.
Voor IJmuiden is het een beetje twijfelachtig, dus heb ik deze wel vermeldt.
Voor de overige districten Den Helder, Harlingen en Delfzijl is de kans redelijk aanwezig dat er problemen kunnen gaan optreden
de komende dagen zeker als de wind een West tot Noord-Westelijke component krijgt en bij windkracht 8 tot 9 op volle zee
De tijden in het rood die geven het hoogwater aan waarvan het verschil kleiner is dan 30 cm ten opzichte van het hoogwater van 27 november.
De tijden in het paars zijn twijfelachtig en zwart geeft weinig kans op problemen.
Het is wel jammer dat het hoogwater weer optreedt in de nanacht dus voor fotoliefhebbers is dit een teleurstelling, ook de maan zal waarschijnlijk net wel of niet onder zijn.
Vindt het wel grappig dat men hier veel afgeeft op de GFS, maar desondanks blijven ze wel naar deze modellen kijken..
Komt omdat GFS de minste winterkansen heeft, veel mensen hier vertrouwen toch het meeste op een verwachting die aan hun wensen voldoet. In de zomer wil men dan weer onweer.
http://scandinavia.meteox.com/forecastloop.aspx?type=2
*Edit je kan hem ook nog op 144 std. zetten..Meerdere kansen in ieder geval! | Gewijzigd: 1 december 2011, 18:34 uur, door Jdolky
Kijk en hier hebben we weer een kaart, hij ziet er mooi gedetaileerd uit.
Er is echter een grote fout, de windstoten worden in de schaal van Beaufort uitgedrukt.
Schaal van Beaufort is alleen van toepassing op de gemiddelde windsnelheid over een periode van 10 minuten.
Desondanks toch een heel mooi kaartje Tycoon2.
Ik heb hier hetzelfde kaartje maar dan van weerplaza de isobaren zijn nagenoeg hetzelfde, maar dit is de gemiddelde windsnelheid en deze geeft een beter beeld van de windkracht. | Gewijzigd: 1 december 2011, 19:13 uur, door op bijna 53 graden NB
Er is echter een grote fout, de windstoten worden in de schaal van Beaufort uitgedrukt.
Schaal van Beaufort is alleen van toepassing op de gemiddelde windsnelheid over een periode van 10 minuten.
Desondanks toch een heel mooi kaartje Tycoon2.
Ik heb hier hetzelfde kaartje maar dan van weerplaza de isobaren zijn nagenoeg hetzelfde, maar dit is de gemiddelde windsnelheid en deze geeft een beter beeld van de windkracht. Zelfde model... dus zelfde isobaren. Zou vreemd zijn, als ze anders waren.
Waarom de windstoten in Beaufort worden aangegeven weet ik niet. Maar normaal gesproken loopt het t/m 12 inderdaad.
Waarom de windstoten in Beaufort worden aangegeven weet ik niet.
Omdat het duitsers zijn, die doen niet zo moeilijk .
Hmmm, als je van niet beter zou weten zou je denken aan een kanaalrat. Maar net zo als PL's kun je die niet van dagen tevoren zien afkomen. Maar wel aardig briesje , zou juist nog iets noordelijker mogen
Daarom lekker alleen bij 5 december houden en al het overige in herfsttopic, blijft het ook nog beter te volgen voor anderen